Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken turbindning ska man ha?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1080528" data-attributes="member: 12152"><p>Det är en viktig punkt som jag missade. Kopplingen mellan metallarmarna och tådelen är en svag punkt. Det kan vara lätt att förledas att tro att Guardian är bättre eftersom den har armar under foten av metall. Men det är relativt skör aluminium som inte tål flexande och dessutom sitter de endast nitade ihop med plastdelen med en kontaktyta som är väl kort. Också det en konstruktion som orsakar ett mått av undran över hur dom egentligen tänkte. Markers helplastram är avsevärt tåligare eftersom den tillåter flex och inte har några materialväxlingar som är bristfälligt lösta. </p><p></p><p>Jag har en första generationens Duke som jag renoverade med nya bottenplattor förra året. Den ser bedrövlig ut efter mängder av åkdagar, men fungerar fortfarande lika bra som när den var ny. Lite glapp finns, men inte så att det stör.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1080528, member: 12152"] Det är en viktig punkt som jag missade. Kopplingen mellan metallarmarna och tådelen är en svag punkt. Det kan vara lätt att förledas att tro att Guardian är bättre eftersom den har armar under foten av metall. Men det är relativt skör aluminium som inte tål flexande och dessutom sitter de endast nitade ihop med plastdelen med en kontaktyta som är väl kort. Också det en konstruktion som orsakar ett mått av undran över hur dom egentligen tänkte. Markers helplastram är avsevärt tåligare eftersom den tillåter flex och inte har några materialväxlingar som är bristfälligt lösta. Jag har en första generationens Duke som jag renoverade med nya bottenplattor förra året. Den ser bedrövlig ut efter mängder av åkdagar, men fungerar fortfarande lika bra som när den var ny. Lite glapp finns, men inte så att det stör. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken turbindning ska man ha?
Tillbaka
Topp