Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken turbindning ska man välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1141339" data-attributes="member: 12152"><p>Baron säger jag utan tvekan. F12 Tour fungerar inte alls för mig. Jag tycker dom släpper direkt när jag sätter tryck i brantare partier och jag hann med 3-4 rena tjuvsläpp under två testdagar och slog mig halvt fördärvad. Gav dom ett par åk igen med DIN 11 förra säsongen (kör normalt på 10,5-11) och kom 100m ner i en brant på första åket innan jag tryckte ur båda skidorna direkt. Slog mig rejält ännu en gång och nu får de inte fler chanser. Baron däremot sitter riktigt bra. Jag har aldrig haft några problem med släpp med Baron. Som nämns ovan dock finns det många som åker Tour utan problem så det beror på åkstil och hur man levererar kraften ner i skidorna. Jag har alltid problem med tjuvsläpp i enklare bindningar av någon lätt oklar anledning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1141339, member: 12152"] Baron säger jag utan tvekan. F12 Tour fungerar inte alls för mig. Jag tycker dom släpper direkt när jag sätter tryck i brantare partier och jag hann med 3-4 rena tjuvsläpp under två testdagar och slog mig halvt fördärvad. Gav dom ett par åk igen med DIN 11 förra säsongen (kör normalt på 10,5-11) och kom 100m ner i en brant på första åket innan jag tryckte ur båda skidorna direkt. Slog mig rejält ännu en gång och nu får de inte fler chanser. Baron däremot sitter riktigt bra. Jag har aldrig haft några problem med släpp med Baron. Som nämns ovan dock finns det många som åker Tour utan problem så det beror på åkstil och hur man levererar kraften ner i skidorna. Jag har alltid problem med tjuvsläpp i enklare bindningar av någon lätt oklar anledning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken turbindning ska man välja?
Tillbaka
Topp