Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken turbindning ska man välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 1141447" data-attributes="member: 14475"><p>Ne menade inte 2.0. Tänkte dessutom mer på känsla än säkerhet. Har haft Beast16 o de funkade finfint men bättre känsla i Kingpin och mina har aldrig löst ut på 2 säsonger. Har du tjuvsläpp är de för löst ställda eller felinställda i min värld eftersom de för mig och de flesta jag vet i Åre fungerat extremt bra Det måste ju dessutom vara sämsta tänkbara snöförhållanden för techbindningar i just Åre. </p><p>Har dessutom hoppat rätt mkt och kört riktigt fort i alperna utan några som helst problem. Hade nog verticala på 12 och horisontala på 10, väger 73kg.</p><p>Att Kingpin skulle vara osäker när det är hårt, nej det kan jag verkligen inte påstå. Inte med den hälen iaf. Teoretiskt kanske men inte i verkligheten. En vanlig techbindning hänger i luften bak på två piggar och då är det en jävla skillnad. </p><p></p><p>Nej jag menade att jag hellre har en säkrare bindning som väger 100g mer även om jag behöver betala lite till. </p><p></p><p>Funkar dom för dig är det super! Kanske hade varit bra med en sån tådel för mig också, men blir nog ATK resten av livet för mig då de fungerat felfritt sen köp och aldrig hört talas om problem med ATK. </p><p>Shift/Kingpin/Beast14 o 16 är en åkbindning med turläge enligt mig, iaf tänker jag så med den vikten. Kan tilläggas att jag fortfarande tycker att Beast är bra bindningar men mer krångel med allt.</p><p>Tjuvlösningar har jag haft med Plum guide, Dynafit Vertical FT och någon gammal Tyrolia Racebindning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 1141447, member: 14475"] Ne menade inte 2.0. Tänkte dessutom mer på känsla än säkerhet. Har haft Beast16 o de funkade finfint men bättre känsla i Kingpin och mina har aldrig löst ut på 2 säsonger. Har du tjuvsläpp är de för löst ställda eller felinställda i min värld eftersom de för mig och de flesta jag vet i Åre fungerat extremt bra Det måste ju dessutom vara sämsta tänkbara snöförhållanden för techbindningar i just Åre. Har dessutom hoppat rätt mkt och kört riktigt fort i alperna utan några som helst problem. Hade nog verticala på 12 och horisontala på 10, väger 73kg. Att Kingpin skulle vara osäker när det är hårt, nej det kan jag verkligen inte påstå. Inte med den hälen iaf. Teoretiskt kanske men inte i verkligheten. En vanlig techbindning hänger i luften bak på två piggar och då är det en jävla skillnad. Nej jag menade att jag hellre har en säkrare bindning som väger 100g mer även om jag behöver betala lite till. Funkar dom för dig är det super! Kanske hade varit bra med en sån tådel för mig också, men blir nog ATK resten av livet för mig då de fungerat felfritt sen köp och aldrig hört talas om problem med ATK. Shift/Kingpin/Beast14 o 16 är en åkbindning med turläge enligt mig, iaf tänker jag så med den vikten. Kan tilläggas att jag fortfarande tycker att Beast är bra bindningar men mer krångel med allt. Tjuvlösningar har jag haft med Plum guide, Dynafit Vertical FT och någon gammal Tyrolia Racebindning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken turbindning ska man välja?
Tillbaka
Topp