Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken valla?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1066701" data-attributes="member: 29440"><p>Om det är runt noll grader eller varmare kan de dra ett par drag med borsten efter du har sicklat så får du lite bättre glid eftersom en blank yta suger fast mer mot fuktig snö.</p><p>Det går nog bra med en nylonborste typ nagelborste om du vill spara pengar. Finns även en typ av slipduk (fibertex tror jag den heter, oftast grön som liknar Scotch brite) som du kan putsa med innan du vallar för att öppna upp porerna i belaget om du inte har en metallborste (Obs! koppar-/mässingsborste, inte stål)</p><p></p><p>Sen tror jag att CF vallan håller lite längre än flourvalla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1066701, member: 29440"] Om det är runt noll grader eller varmare kan de dra ett par drag med borsten efter du har sicklat så får du lite bättre glid eftersom en blank yta suger fast mer mot fuktig snö. Det går nog bra med en nylonborste typ nagelborste om du vill spara pengar. Finns även en typ av slipduk (fibertex tror jag den heter, oftast grön som liknar Scotch brite) som du kan putsa med innan du vallar för att öppna upp porerna i belaget om du inte har en metallborste (Obs! koppar-/mässingsborste, inte stål) Sen tror jag att CF vallan håller lite längre än flourvalla. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken valla?
Tillbaka
Topp