Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken valla?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="herrgard" data-source="post: 1066713" data-attributes="member: 101904"><p>Borstning och liknande är säkert bra om man ska ha bästa möjliga glid direkt första metern på åket. Typ om man står i startgaten med nyvallade skidor och ska köra världscuptävling i salom.</p><p></p><p>Som friåkare vallar jag 2-3 ggr per säsong genom att först torka av skidan med papper, värmer på ett enda lager av skigoos billiga universalvalla som kostar 300kr för 1kg och siklar bara om jag ska lägga på hudar första åket. Valla i hudarnas klister är inte nån höjdare.</p><p></p><p>Gör det så enkelt som möjligt för dig. Ta vallan du har eller den billigaste du hittar. Dina belag kommer hålla längre än borstfolkets som skrapar sönder sina skidor med metall mot plast :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="herrgard, post: 1066713, member: 101904"] Borstning och liknande är säkert bra om man ska ha bästa möjliga glid direkt första metern på åket. Typ om man står i startgaten med nyvallade skidor och ska köra världscuptävling i salom. Som friåkare vallar jag 2-3 ggr per säsong genom att först torka av skidan med papper, värmer på ett enda lager av skigoos billiga universalvalla som kostar 300kr för 1kg och siklar bara om jag ska lägga på hudar första åket. Valla i hudarnas klister är inte nån höjdare. Gör det så enkelt som möjligt för dig. Ta vallan du har eller den billigaste du hittar. Dina belag kommer hålla längre än borstfolkets som skrapar sönder sina skidor med metall mot plast :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken valla?
Tillbaka
Topp