Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken valla?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1066726" data-attributes="member: 29440"><p>Nja, tre drag efter du vallat och sicklat skrev jag väl i mitt andra inlägg, men det var mest ett enkelt tips för att inte skidorna ska "suga fast" när det är lite lite varmare,( inte för att borsta in vallan i belaget).</p><p></p><p>Hur som helst var ju TS ute efter vad som behövdes för att hålla belagen i gott skick, och då är det ju viktigt att vallan tränger in i belaget. Viktigast är väl att belagen är skapligt rena när man lägger på vallan.</p><p>Är man rädd för att mässingsborsten sliter på belaget så kan man använda slipduk typ fibertex (tror jag de kallas) Inte slip/sandpapper alltså. Fungerar också att ta bort det sista av överflödig valla med efter sicklingen om man nu ville tänka på miljön ; ) och inte orkar trycka så hårt med sickeln.</p><p></p><p>Sen kan man lägga hur mycket tid som helst på att valla. Och det gör skillnad kan jag lova om man gör rätt. Men det finns ju en gräns och det är upp till var och en var den går.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1066726, member: 29440"] Nja, tre drag efter du vallat och sicklat skrev jag väl i mitt andra inlägg, men det var mest ett enkelt tips för att inte skidorna ska "suga fast" när det är lite lite varmare,( inte för att borsta in vallan i belaget). Hur som helst var ju TS ute efter vad som behövdes för att hålla belagen i gott skick, och då är det ju viktigt att vallan tränger in i belaget. Viktigast är väl att belagen är skapligt rena när man lägger på vallan. Är man rädd för att mässingsborsten sliter på belaget så kan man använda slipduk typ fibertex (tror jag de kallas) Inte slip/sandpapper alltså. Fungerar också att ta bort det sista av överflödig valla med efter sicklingen om man nu ville tänka på miljön ; ) och inte orkar trycka så hårt med sickeln. Sen kan man lägga hur mycket tid som helst på att valla. Och det gör skillnad kan jag lova om man gör rätt. Men det finns ju en gräns och det är upp till var och en var den går. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken valla?
Tillbaka
Topp