Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken vallautrustning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="donet" data-source="post: 1086589" data-attributes="member: 133847"><p>Du borde välja ett vallajärn då du kan ställa rätt temp så du kan anpassa till de olika vallorna. Jag har det järnet du frågar om och använder till fästvalla på längskidorna, det är lite rackigt.</p><p></p><p>Jag vallar mina och sambons och skulle säga att det behövs inför varje tripp sen om det är omfattande eller inte men absolut en del pyssel. Jag upplever att sämre järn håller inte håller värmen lika bra så man får stå och vänta, kan vara irriterande. Spelar nog ingen roll om man ska göra ett par men om det är ett gäng blir det jobbigt. Kolla Pölders sida, de har en del att välja på, har dock bara provat olika från Swix men misstänker att det finns bra grejor från andra leverantörer.</p><p></p><p>Vill man vara petig med vallabox brukar XXL ha Swix stora för ca 600-700 kr, kostar runt 1000 kr hos andra. Får inte plats med järnet men massor av vallor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="donet, post: 1086589, member: 133847"] Du borde välja ett vallajärn då du kan ställa rätt temp så du kan anpassa till de olika vallorna. Jag har det järnet du frågar om och använder till fästvalla på längskidorna, det är lite rackigt. Jag vallar mina och sambons och skulle säga att det behövs inför varje tripp sen om det är omfattande eller inte men absolut en del pyssel. Jag upplever att sämre järn håller inte håller värmen lika bra så man får stå och vänta, kan vara irriterande. Spelar nog ingen roll om man ska göra ett par men om det är ett gäng blir det jobbigt. Kolla Pölders sida, de har en del att välja på, har dock bara provat olika från Swix men misstänker att det finns bra grejor från andra leverantörer. Vill man vara petig med vallabox brukar XXL ha Swix stora för ca 600-700 kr, kostar runt 1000 kr hos andra. Får inte plats med järnet men massor av vallor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken vallautrustning?
Tillbaka
Topp