Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken vallautrustning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1086600" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=115922]@Vegar[/USER]</p><p>Ett billigare vallajärn tar längre tid att värma upp, har sannolikt mindre yta och håller temperaturen sämre samt är enklare uppbyggd vilket gör att det håller kortare tid. Vad gränsen går mellan vad som är omfattande och inte är ju inget absolut ... men jag skulle säga att om du vallar 7 par skidor varje vecka under vintern är det tillräckligt omfattande för att kosta på sig ett premiumjärn, gör du det bara tre gånger per säsong är det definitivt mindre omfattande och ett billigt järn bör hålla i många år.</p><p></p><p> [USER=80520]@Vattendroppe[/USER]</p><p>Jag tycker inte man ska använda stålsickel för att sickla bort valla. Risken är stor att man inte bara tar vallan utan även börjar ta av belaget. En bra och hård plastsickel i kombination med borste är mycket bättre. </p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1086600, member: 13863"] [USER=115922]@Vegar[/USER] Ett billigare vallajärn tar längre tid att värma upp, har sannolikt mindre yta och håller temperaturen sämre samt är enklare uppbyggd vilket gör att det håller kortare tid. Vad gränsen går mellan vad som är omfattande och inte är ju inget absolut ... men jag skulle säga att om du vallar 7 par skidor varje vecka under vintern är det tillräckligt omfattande för att kosta på sig ett premiumjärn, gör du det bara tre gånger per säsong är det definitivt mindre omfattande och ett billigt järn bör hålla i många år. [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] Jag tycker inte man ska använda stålsickel för att sickla bort valla. Risken är stor att man inte bara tar vallan utan även börjar ta av belaget. En bra och hård plastsickel i kombination med borste är mycket bättre. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken vallautrustning?
Tillbaka
Topp