Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken vallautrustning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1086606" data-attributes="member: 80520"><p>[USER=115922]@Vegar[/USER] Jag brukar köra av hela familjens skidor en gång per säsong, det är 7 par totalt, sen tar jag mina ytterligare nångång på mitten, så det blir ytterligare 3 par, så ungefär 10 par per säsong normalt sett, och för det tycker jag inte det är värt att ha några speciella grejer. Ska du valla väldigt mycket är det nog skönt att ha något som inte behöver höftas på samma sätt, men för den belastningen du talar om tycker jag personligen det verkar ovärt.</p><p></p><p> [USER=13863]@Mountain_Man[/USER] Tryck inte så hårt, med metallsickel behövs inte mycket tryck för att få bort vallan! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> Sen måste den ju vara så pass bred att den hela tiden kan vila på stålkanterna och så pass rigid att den inte böjer sig och gör belaget konkavt. Men jag tycker det slår plastsickel alla dagar i veckan, kan jag dessutom använda samma sickel för att ptexa repor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1086606, member: 80520"] [USER=115922]@Vegar[/USER] Jag brukar köra av hela familjens skidor en gång per säsong, det är 7 par totalt, sen tar jag mina ytterligare nångång på mitten, så det blir ytterligare 3 par, så ungefär 10 par per säsong normalt sett, och för det tycker jag inte det är värt att ha några speciella grejer. Ska du valla väldigt mycket är det nog skönt att ha något som inte behöver höftas på samma sätt, men för den belastningen du talar om tycker jag personligen det verkar ovärt. [USER=13863]@Mountain_Man[/USER] Tryck inte så hårt, med metallsickel behövs inte mycket tryck för att få bort vallan! :) Sen måste den ju vara så pass bred att den hela tiden kan vila på stålkanterna och så pass rigid att den inte böjer sig och gör belaget konkavt. Men jag tycker det slår plastsickel alla dagar i veckan, kan jag dessutom använda samma sickel för att ptexa repor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken vallautrustning?
Tillbaka
Topp