Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken vallautrustning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 1086732" data-attributes="member: 64225"><p>Vi kan lugnt konstatera att Vattendroppe sicklar skidor helt olikt alla andra.</p><p></p><p>Köp en plastsickel avsedd för ändamålet, de är inte dyra, 30-60 spänn beroende på. 5mm är att rekommendera om du vill ha en styv, 3 mm tenderar flexa lite. Se till att den har en urfasning för stålkanten. Finns ju extra breda skrapor gjorda mest för snowboard också men en vanlig sickel för längdskidor borde funka utmärkt. Typ: <a href="https://www.skistart.com/swe/vinter/skidvalla-vallatillbehor/sicklar/skistart-sickel.html" target="_blank">https://www.skistart.com/swe/vinter/skidvalla-vallatillbehor/sicklar/skistart-sickel.html</a></p><p></p><p>Borsta tycker jag absolut att du ska göra men du behöver inte gå till överdrift som längdåkarna, några snabba drag för att få lite struktur bara. Mountainman hade hittat bra pris på nylonborsten från Red Creek. Men ska det bara vardagsåkas går det bra med en nylonborste vilken som helst i lämplig hårdhet. Typ nagelborste, billigt som fan.</p><p></p><p>Vallajärn ska du absolut köpa, om det sedan duger med ett analogt för 4-500 eller om du tycker du ska ha ett digitalt ja det är upp till dig. Har själv ett analogt Burton för 500 som hängt med många år nu. Swix T77an duger är min gissning. I vilket fall är det så billigt just nu att om det inte duger så köper du ett dyrare senare. Strykjärn i alla dess former är bara nej.</p><p></p><p>Lämplig arbetsbänk sparar både rygg och tid. billigaste är nog att införskaffa ett billigt fult begagnat bord i lämplig höjd och sedan skruva på lämpliga hållare på det. Kör själv på några arbetsbockar just nu och det suger.</p><p></p><p>Valla antar jag du har annars så är Skigos servicepack bra för alpin "vardagsvallning": <a href="https://www.teamsportiaonline.se/skigo-glidvalla-service-pack/product/1547" target="_blank">https://www.teamsportiaonline.se/skigo-glidvalla-service-pack/product/1547</a></p><p></p><p>Men i korthet, ett vallajärn som är ett vallajärn och inget strykjärn och en bra arbetsbänk. Där ska du lägga pengarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 1086732, member: 64225"] Vi kan lugnt konstatera att Vattendroppe sicklar skidor helt olikt alla andra. Köp en plastsickel avsedd för ändamålet, de är inte dyra, 30-60 spänn beroende på. 5mm är att rekommendera om du vill ha en styv, 3 mm tenderar flexa lite. Se till att den har en urfasning för stålkanten. Finns ju extra breda skrapor gjorda mest för snowboard också men en vanlig sickel för längdskidor borde funka utmärkt. Typ: [URL]https://www.skistart.com/swe/vinter/skidvalla-vallatillbehor/sicklar/skistart-sickel.html[/URL] Borsta tycker jag absolut att du ska göra men du behöver inte gå till överdrift som längdåkarna, några snabba drag för att få lite struktur bara. Mountainman hade hittat bra pris på nylonborsten från Red Creek. Men ska det bara vardagsåkas går det bra med en nylonborste vilken som helst i lämplig hårdhet. Typ nagelborste, billigt som fan. Vallajärn ska du absolut köpa, om det sedan duger med ett analogt för 4-500 eller om du tycker du ska ha ett digitalt ja det är upp till dig. Har själv ett analogt Burton för 500 som hängt med många år nu. Swix T77an duger är min gissning. I vilket fall är det så billigt just nu att om det inte duger så köper du ett dyrare senare. Strykjärn i alla dess former är bara nej. Lämplig arbetsbänk sparar både rygg och tid. billigaste är nog att införskaffa ett billigt fult begagnat bord i lämplig höjd och sedan skruva på lämpliga hållare på det. Kör själv på några arbetsbockar just nu och det suger. Valla antar jag du har annars så är Skigos servicepack bra för alpin "vardagsvallning": [URL]https://www.teamsportiaonline.se/skigo-glidvalla-service-pack/product/1547[/URL] Men i korthet, ett vallajärn som är ett vallajärn och inget strykjärn och en bra arbetsbänk. Där ska du lägga pengarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken vallautrustning?
Tillbaka
Topp