Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
vilken XC hoj?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Prahna" data-source="post: 45839" data-attributes="member: 33187"><p>Skall köpa en ny XC MTB ev denna veckan.</p><p>Dock behöver jag tips på vad jag skall köpa.</p><p>Hojen får kostya max 18000kr och skall vara lätt. Ej mer än 11kg med dämp fram.</p><p>Har kollat på avanti och easton för ev bygga en hoj. På färdigbyggda så har jag tittat på Kona och specialized. Kona och spec är dock dyra med tanke på utr och vikt....</p><p></p><p>Har ev tänkt följande.</p><p>Köpa en fullt LX eller XT utr Easton Whiskey Pete eller Avanti competitor med någon trevlig dämpare marzocchio eller Rockshock.</p><p></p><p>Vad skulle ni välja för 16000-18000kr. En med XT eller med LX? man sparar bara 2kkr...är det värt det? Eller skall man välja LX och finare bromsar såsom skivor?</p><p>Vilken dämpare skall man ta? MX comp ETC från marzocchi eller Rockshock DUKE</p><p></p><p></p><p>///Mats</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Prahna, post: 45839, member: 33187"] Skall köpa en ny XC MTB ev denna veckan. Dock behöver jag tips på vad jag skall köpa. Hojen får kostya max 18000kr och skall vara lätt. Ej mer än 11kg med dämp fram. Har kollat på avanti och easton för ev bygga en hoj. På färdigbyggda så har jag tittat på Kona och specialized. Kona och spec är dock dyra med tanke på utr och vikt.... Har ev tänkt följande. Köpa en fullt LX eller XT utr Easton Whiskey Pete eller Avanti competitor med någon trevlig dämpare marzocchio eller Rockshock. Vad skulle ni välja för 16000-18000kr. En med XT eller med LX? man sparar bara 2kkr...är det värt det? Eller skall man välja LX och finare bromsar såsom skivor? Vilken dämpare skall man ta? MX comp ETC från marzocchi eller Rockshock DUKE ///Mats [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
vilken XC hoj?
Tillbaka
Topp