Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilket freeridemonster är bäst för en istrig man över 110 kg 182cm skor 46,
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 987672" data-attributes="member: 64225"><p>Skunk Apen är ju det som brukar rekommenderas vi dylika frågor på det här forumet.</p><p></p><p>Smokin Snowbords KT-22w är ett likartat alternativ.</p><p></p><p>Rad Air Tanker oversize möjligen, tyvärr inte testat efter det att Rad Air gått över till rocker även de men Tankern i gammalt camberutförande är ganska ordentligt vridstyv och skulle nog passa bra om de behållt de egenskapern. Ett litet obs för radien på sidecuten bara som gärna drar iväg uppåt 10-11 meter.</p><p></p><p>Jag har inte åkt Raptorn (står på inköplistan dock) men de som varit bekanta med Never Summer under flera år beskriver Raptorn som ganska så snäll och förhållandevis mjuk jämfört med sin föregångare Titan.</p><p></p><p>Nåja, inte mycket till hjälp men generellt tror jag du inte ska fokusera så jättemycket på camber/rocker här utan börja se efter vilka brädor som kan tänkas vara tillräckligt styva.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 987672, member: 64225"] Skunk Apen är ju det som brukar rekommenderas vi dylika frågor på det här forumet. Smokin Snowbords KT-22w är ett likartat alternativ. Rad Air Tanker oversize möjligen, tyvärr inte testat efter det att Rad Air gått över till rocker även de men Tankern i gammalt camberutförande är ganska ordentligt vridstyv och skulle nog passa bra om de behållt de egenskapern. Ett litet obs för radien på sidecuten bara som gärna drar iväg uppåt 10-11 meter. Jag har inte åkt Raptorn (står på inköplistan dock) men de som varit bekanta med Never Summer under flera år beskriver Raptorn som ganska så snäll och förhållandevis mjuk jämfört med sin föregångare Titan. Nåja, inte mycket till hjälp men generellt tror jag du inte ska fokusera så jättemycket på camber/rocker här utan börja se efter vilka brädor som kan tänkas vara tillräckligt styva. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilket freeridemonster är bäst för en istrig man över 110 kg 182cm skor 46,
Tillbaka
Topp