Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Vilket mobila bredband är bäst i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ha Ki" data-source="post: 498039" data-attributes="member: 22"><p>Det finns idag två 3G-nät i Sverige. Det ena ägs av Tele2, och där har Telia köpt in sig. Det andra ägs av Telenor, och på det nätet hittar vi även Tre.</p><p></p><p>När det gäller maxgränser så har Tele2 & Telia en gräns, innan hastigheten sänks drastiskt, på 5 GB. Hos Tre är det 10 GB. Hos Telenor är det helt och hållet fritt.</p><p></p><p>ICE utnyttjar det gamla NMT-nätet och kan väl därför inte direkt sägas vara bredband - och definitivt inte turbo-3G.</p><p></p><p>Frågar du mig, som säljer detta varje dag, så är Telenor utan tvekan det bästa valet. Inte bara för täckningen och den fria användningen, utan även för att jag tycker att deras support & kundtjänst är den klart bästa.</p><p></p><p>But that's just my 50 cents...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ha Ki, post: 498039, member: 22"] Det finns idag två 3G-nät i Sverige. Det ena ägs av Tele2, och där har Telia köpt in sig. Det andra ägs av Telenor, och på det nätet hittar vi även Tre. När det gäller maxgränser så har Tele2 & Telia en gräns, innan hastigheten sänks drastiskt, på 5 GB. Hos Tre är det 10 GB. Hos Telenor är det helt och hållet fritt. ICE utnyttjar det gamla NMT-nätet och kan väl därför inte direkt sägas vara bredband - och definitivt inte turbo-3G. Frågar du mig, som säljer detta varje dag, så är Telenor utan tvekan det bästa valet. Inte bara för täckningen och den fria användningen, utan även för att jag tycker att deras support & kundtjänst är den klart bästa. But that's just my 50 cents... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Vilket mobila bredband är bäst i Åre?
Tillbaka
Topp