Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Vilket objektiv för skidbilder?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="uttryck" data-source="post: 385132" data-attributes="member: 76153"><p>Jag fotar ganska mkt även om det nu inte just är skidfoto. Tycker du ska välja objektiv som du har nytta av även i andra sammanhang än bara i backarna. </p><p></p><p>Har både en 350D och en 40D och jag skulle rek ett Sigma 50-150mm/f2.8 (bra porträttobjektiv också) och ev ett Canon efs 10-22mm/f3.5-4.5 (rolig vidvinkel men inte riktigt fisheye). Det förstnämnda för att det är både smidigt i storlek och ljusstarkt, bet lättare än ett 70-200mm/f2.8 i alla fall och mer användbart zoomomfång. Har båda dessa själv och tycker dom kompletter varandra väldigt bra. Brukar ha ett avtonat gråtonsfilter på vidvinkelzoomen (ungefär som ett polfilter men bara på halva liksom) som gör att himlen (men inte snön) blir mörkare/blåare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="uttryck, post: 385132, member: 76153"] Jag fotar ganska mkt även om det nu inte just är skidfoto. Tycker du ska välja objektiv som du har nytta av även i andra sammanhang än bara i backarna. Har både en 350D och en 40D och jag skulle rek ett Sigma 50-150mm/f2.8 (bra porträttobjektiv också) och ev ett Canon efs 10-22mm/f3.5-4.5 (rolig vidvinkel men inte riktigt fisheye). Det förstnämnda för att det är både smidigt i storlek och ljusstarkt, bet lättare än ett 70-200mm/f2.8 i alla fall och mer användbart zoomomfång. Har båda dessa själv och tycker dom kompletter varandra väldigt bra. Brukar ha ett avtonat gråtonsfilter på vidvinkelzoomen (ungefär som ett polfilter men bara på halva liksom) som gör att himlen (men inte snön) blir mörkare/blåare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Vilket objektiv för skidbilder?
Tillbaka
Topp