Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Vilket objektiv för skidbilder?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 455636" data-attributes="member: 49358"><p>stjäl tråden lite eftersom det är jobbigt att skapa en ny.</p><p>Står i valet och kvalet vad jag ska köpa för optik (mkt köpande just nu)</p><p>Har just nu 40D med 50mm 1.8 och 2 andra gluggar (som inte är värst bra och skall ersättas..kan inte sälja dom då dom inte är mina)</p><p>Tänkt att köpa ett Tamron 17-50 2.8 då det är rätt billigt och har tar riktigt skarpa bilder.</p><p>Samt ett 70-200..vilket 70-200 vet jag inte än. Det står mellan:</p><p></p><p>-Sigma 70-200 2.8 Bra skärpa och ljusstarkt för pengarna..men är det snabbt nog? (kanske lite tungt för frihand?)</p><p></p><p>-Canon 70-200 4L USM IS Bra skärpa och smidigt..dessutom IS...är det så pass mkt bättre?</p><p></p><p>-Canon 70-200 4 L Om det inte är ett måste med IS så är det snabbare än sigmat och lite mindre och nästan samma pris...nowdays.</p><p></p><p>Får man såå pass mkt bättre bilder med bildstabilisering att det är värt de extra slantarna. Är det värt att ev. ta ett litet lån och köpa 4L USM IS och vara svin nöjd än att bli ...måttligt nöjd med ett utan IS?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 455636, member: 49358"] stjäl tråden lite eftersom det är jobbigt att skapa en ny. Står i valet och kvalet vad jag ska köpa för optik (mkt köpande just nu) Har just nu 40D med 50mm 1.8 och 2 andra gluggar (som inte är värst bra och skall ersättas..kan inte sälja dom då dom inte är mina) Tänkt att köpa ett Tamron 17-50 2.8 då det är rätt billigt och har tar riktigt skarpa bilder. Samt ett 70-200..vilket 70-200 vet jag inte än. Det står mellan: -Sigma 70-200 2.8 Bra skärpa och ljusstarkt för pengarna..men är det snabbt nog? (kanske lite tungt för frihand?) -Canon 70-200 4L USM IS Bra skärpa och smidigt..dessutom IS...är det så pass mkt bättre? -Canon 70-200 4 L Om det inte är ett måste med IS så är det snabbare än sigmat och lite mindre och nästan samma pris...nowdays. Får man såå pass mkt bättre bilder med bildstabilisering att det är värt de extra slantarna. Är det värt att ev. ta ett litet lån och köpa 4L USM IS och vara svin nöjd än att bli ...måttligt nöjd med ett utan IS? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Vilket objektiv för skidbilder?
Tillbaka
Topp