Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Vilket redigernings program är bäst?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="niagi" data-source="post: 478416" data-attributes="member: 39292"><p>Final Cut o Premier är så gott som exakt lika (som jag märkt, dock bara testat FC kortare stunder), med några småsaker som skiljer. Premier Pro har något som ingen annan har, och det är den sjukt lätta överföringen av information mellan de olika programmen i serien, det är busenkelt att lägga in allt i AE för att fortsätta jobba där och sen till Encore för att bränna ut t.ex.</p><p></p><p>Sitter du på en Mac så är det endast en smaksak skulle jag säga men har du en PC så är PP idag ett väldigt bra alternativ. Med tanke på att det är ett relativt nytt program så har de verkligen kommit långt med utvecklingen av programmet.</p><p></p><p>Vegas och Avid tycker jag (har testat Vegas 8.0c samt en dock äldre version av Avid Xpress Pro) men det enda som gör att t.ex. Avid är värt att använda är att SVT t.ex. har det, jag tycker personligen att PP är både lättare att använda och har mer avancerade funktioner (som är lätta att komma åt). </p><p></p><p>Är man student dessutom så har Adobe schyssta priser för deras mjukvarupaket.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="niagi, post: 478416, member: 39292"] Final Cut o Premier är så gott som exakt lika (som jag märkt, dock bara testat FC kortare stunder), med några småsaker som skiljer. Premier Pro har något som ingen annan har, och det är den sjukt lätta överföringen av information mellan de olika programmen i serien, det är busenkelt att lägga in allt i AE för att fortsätta jobba där och sen till Encore för att bränna ut t.ex. Sitter du på en Mac så är det endast en smaksak skulle jag säga men har du en PC så är PP idag ett väldigt bra alternativ. Med tanke på att det är ett relativt nytt program så har de verkligen kommit långt med utvecklingen av programmet. Vegas och Avid tycker jag (har testat Vegas 8.0c samt en dock äldre version av Avid Xpress Pro) men det enda som gör att t.ex. Avid är värt att använda är att SVT t.ex. har det, jag tycker personligen att PP är både lättare att använda och har mer avancerade funktioner (som är lätta att komma åt). Är man student dessutom så har Adobe schyssta priser för deras mjukvarupaket. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Vilket redigernings program är bäst?
Tillbaka
Topp