Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vill byta mina tråkiga nybörjarskidor - men alternativen förvirrar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1329459" data-attributes="member: 144594"><p>En tanke kan vara att införskaffa pjäxorna först och sedan provhyra litet olika pjäxor. 105 i flex låter bra, inte för högt. 110 hade säkert funkat också.</p><p></p><p>Jag instämmer inte med Ockåäö och hobo när det gäller bredden utan tycker gott man kan gå upp till 88-92 mm midja även om du åker enbart i pisten. Den större bredden inte bara "fungerar" i pist utan är ofta (eller t o m oftast) bättre, precis som MnO skriver när det <em>"snöar under natten, blir uppkört på eftermiddagen, är slaskigt, blir sockersnö blandat med isfläckar osv som det oftast är i verkliga förhållanden".</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1329459, member: 144594"] En tanke kan vara att införskaffa pjäxorna först och sedan provhyra litet olika pjäxor. 105 i flex låter bra, inte för högt. 110 hade säkert funkat också. Jag instämmer inte med Ockåäö och hobo när det gäller bredden utan tycker gott man kan gå upp till 88-92 mm midja även om du åker enbart i pisten. Den större bredden inte bara "fungerar" i pist utan är ofta (eller t o m oftast) bättre, precis som MnO skriver när det [I]"snöar under natten, blir uppkört på eftermiddagen, är slaskigt, blir sockersnö blandat med isfläckar osv som det oftast är i verkliga förhållanden".[/I] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vill byta mina tråkiga nybörjarskidor - men alternativen förvirrar
Tillbaka
Topp