Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vill byta mina tråkiga nybörjarskidor - men alternativen förvirrar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hobo" data-source="post: 1329523" data-attributes="member: 204311"><p>[USER=204589]@Sooffi[/USER] det blev lite blandade skurar här i tråden. Mina två ören är i varje fall:</p><p></p><p>De flesta skidtestare på youtube är oftast väldigt duktiga åkare som lätt kan köra breda skidor på skär i pist och smala skidor i kallt puder. Men som mellangod åkare som åker på skär i svag lutning men inte i brantare partier blir en bredare skida ett onödigt hinder om man vill ta tekniken till nästa nivå. I det här fallet som specifikt kortsvängar på skär i brantare backar i stället för att stanna vid braquage, allmän hasning eller okontrollerade långsvängar.</p><p></p><p>Men valet är så klart ditt! Lycka till!</p><p></p><p>P.S. Nu är jag franskt skolad där kortsvängar är första anhalten till all annan åkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hobo, post: 1329523, member: 204311"] [USER=204589]@Sooffi[/USER] det blev lite blandade skurar här i tråden. Mina två ören är i varje fall: De flesta skidtestare på youtube är oftast väldigt duktiga åkare som lätt kan köra breda skidor på skär i pist och smala skidor i kallt puder. Men som mellangod åkare som åker på skär i svag lutning men inte i brantare partier blir en bredare skida ett onödigt hinder om man vill ta tekniken till nästa nivå. I det här fallet som specifikt kortsvängar på skär i brantare backar i stället för att stanna vid braquage, allmän hasning eller okontrollerade långsvängar. Men valet är så klart ditt! Lycka till! P.S. Nu är jag franskt skolad där kortsvängar är första anhalten till all annan åkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vill byta mina tråkiga nybörjarskidor - men alternativen förvirrar
Tillbaka
Topp