Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vill byta mina tråkiga nybörjarskidor - men alternativen förvirrar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gone skiing" data-source="post: 1329781" data-attributes="member: 179533"><p>Instämmer. Bredare skidor är verkligen inte bara för avancerade åkare i offpisten. Som exempel skaffade min pappa som är 70år gammal nyligen nya skidor efter att många år åkt på 70mm pistcarvers. Hans fastnade för 100mm breda Norse Enduro. Han åker enbart pist och håller sig helst till blå backar även om han utan problem tar sig ned överallt.</p><p></p><p>Smala skidor gjorda för carving är såklart jättebra för att just carva i perfekt preparerade folktomma pister men i lite mer verkliga förhållanden så uppskattar många åkare gärna lite bredare skidor med lite rocker även för pist.</p><p>Är skidorna lite lättare att sladda med och ta ned farten med så är det dessutom lättare att hitta tryggheten med att även carva i högre fart.</p><p></p><p>Med det sagt så finns det såklart även en charm med smala pistracer som går som på räls genom pucklarna, men då för lite mer avancerade åkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gone skiing, post: 1329781, member: 179533"] Instämmer. Bredare skidor är verkligen inte bara för avancerade åkare i offpisten. Som exempel skaffade min pappa som är 70år gammal nyligen nya skidor efter att många år åkt på 70mm pistcarvers. Hans fastnade för 100mm breda Norse Enduro. Han åker enbart pist och håller sig helst till blå backar även om han utan problem tar sig ned överallt. Smala skidor gjorda för carving är såklart jättebra för att just carva i perfekt preparerade folktomma pister men i lite mer verkliga förhållanden så uppskattar många åkare gärna lite bredare skidor med lite rocker även för pist. Är skidorna lite lättare att sladda med och ta ned farten med så är det dessutom lättare att hitta tryggheten med att även carva i högre fart. Med det sagt så finns det såklart även en charm med smala pistracer som går som på räls genom pucklarna, men då för lite mer avancerade åkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vill byta mina tråkiga nybörjarskidor - men alternativen förvirrar
Tillbaka
Topp