Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vill byta mina tråkiga nybörjarskidor - men alternativen förvirrar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1329958" data-attributes="member: 29440"><p>Vad jag har förstått så är Santa Ana damversionen av Enforcer. Enforcern har ju två lager metall och är en skida som kräver en relativt avancerad åkare och att den åks aktivt för att komma till sin rätt. </p><p>Nu har jag ju inte testat Santa Ana men den ska väl ha endast ett lager terräng-specifik metall som dock inte är heltäckande så den bör ju vara lite mer "förlåtande" än Enforcern. </p><p></p><p>AI-översikt</p><p>The <a href="https://www.google.com/search?q=Nordica+Santa+Ana&rlz=1C1CHBD_svSE1053SE1053&oq=Santa+an+vs+Enforcer&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCDYzOTlqMGoxqAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8&ved=2ahUKEwiO0ZSdzJmSAxXSJBAIHdHoKwgQgK4QegQIARAD" target="_blank">Nordica Santa Ana</a> and <a href="https://www.google.com/search?q=Enforcer&rlz=1C1CHBD_svSE1053SE1053&oq=Santa+an+vs+Enforcer&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCDYzOTlqMGoxqAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8&ved=2ahUKEwiO0ZSdzJmSAxXSJBAIHdHoKwgQgK4QegQIARAE" target="_blank">Enforcer</a> are related all-mountain skis, with the <strong>Enforcer</strong> (men's) generally featuring <strong>two sheets of metal for power and stability</strong>, while the <strong>Santa Ana</strong> (women's) uses <strong>terrain-specific metal (one sheet)</strong> for a lighter, more playful, and versatile feel, though recent redesigns (2024-25) give both more maneuverability with updated shapes and Pulse Core technology. The core difference is the metal construction: Enforcer = 2x Metal, Santa Ana = 1x Metal (Terrain Specific), making the Enforcer heavier and more demanding, and the Santa Ana more forgiving and nimble.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1329958, member: 29440"] Vad jag har förstått så är Santa Ana damversionen av Enforcer. Enforcern har ju två lager metall och är en skida som kräver en relativt avancerad åkare och att den åks aktivt för att komma till sin rätt. Nu har jag ju inte testat Santa Ana men den ska väl ha endast ett lager terräng-specifik metall som dock inte är heltäckande så den bör ju vara lite mer "förlåtande" än Enforcern. AI-översikt The [URL='https://www.google.com/search?q=Nordica+Santa+Ana&rlz=1C1CHBD_svSE1053SE1053&oq=Santa+an+vs+Enforcer&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCDYzOTlqMGoxqAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8&ved=2ahUKEwiO0ZSdzJmSAxXSJBAIHdHoKwgQgK4QegQIARAD']Nordica Santa Ana[/URL] and [URL='https://www.google.com/search?q=Enforcer&rlz=1C1CHBD_svSE1053SE1053&oq=Santa+an+vs+Enforcer&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCDYzOTlqMGoxqAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8&ved=2ahUKEwiO0ZSdzJmSAxXSJBAIHdHoKwgQgK4QegQIARAE']Enforcer[/URL] are related all-mountain skis, with the [B]Enforcer[/B] (men's) generally featuring [B]two sheets of metal for power and stability[/B], while the [B]Santa Ana[/B] (women's) uses [B]terrain-specific metal (one sheet)[/B] for a lighter, more playful, and versatile feel, though recent redesigns (2024-25) give both more maneuverability with updated shapes and Pulse Core technology. The core difference is the metal construction: Enforcer = 2x Metal, Santa Ana = 1x Metal (Terrain Specific), making the Enforcer heavier and more demanding, and the Santa Ana more forgiving and nimble. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vill byta mina tråkiga nybörjarskidor - men alternativen förvirrar
Tillbaka
Topp