Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vill du bli en jibbare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JoeySkier" data-source="post: 40168" data-attributes="member: 32846"><p>Kliens, precis som mig har du helt rätt! </p><p>Här är min lista som försvarar mitt val av utrustning, tex. </p><p></p><p>1. Stora cargobyxor (med ventilation) där jag kan förvara inclinometer, hundgodis, pannlampa, mössa mm. vid toppturer. Ser bra ut, är sköna och förvarar pengar och godis i liften.</p><p>2. Ryggsäck med både sond och spade.</p><p>3. MD för timmar på berget utan kompisar (naturligtvis även lurar), </p><p>4. Korta stavar, som innebär lite extra slit på platten men fungerar bra när det går brantare uppåt med hudar.</p><p>5. Breda twintips. De lika praktiska när man ska hasa ner i smala rännor som när man ska landa baklänges (även utanför parken).</p><p></p><p>Kliens har sina förebilder och jag har mina. Hon har sina utrusningsval och jag mina. Det finns väl inget som är rätt eller fel?</p><p></p><p>Hawk var ironisk (hoppas jag) när han gjorde sin lista men jag tror att han är medveten om att utan `jibberrörelsen` skulle skidvärlden vara tråkigare och snowboardåkarna skulle fortfarande vara dom som förstod och utnyttjade bergens fulla potential.</p><p></p><p>Var Jon Olsson en jibber dagen han vann NM i Gränsen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JoeySkier, post: 40168, member: 32846"] Kliens, precis som mig har du helt rätt! Här är min lista som försvarar mitt val av utrustning, tex. 1. Stora cargobyxor (med ventilation) där jag kan förvara inclinometer, hundgodis, pannlampa, mössa mm. vid toppturer. Ser bra ut, är sköna och förvarar pengar och godis i liften. 2. Ryggsäck med både sond och spade. 3. MD för timmar på berget utan kompisar (naturligtvis även lurar), 4. Korta stavar, som innebär lite extra slit på platten men fungerar bra när det går brantare uppåt med hudar. 5. Breda twintips. De lika praktiska när man ska hasa ner i smala rännor som när man ska landa baklänges (även utanför parken). Kliens har sina förebilder och jag har mina. Hon har sina utrusningsval och jag mina. Det finns väl inget som är rätt eller fel? Hawk var ironisk (hoppas jag) när han gjorde sin lista men jag tror att han är medveten om att utan `jibberrörelsen` skulle skidvärlden vara tråkigare och snowboardåkarna skulle fortfarande vara dom som förstod och utnyttjade bergens fulla potential. Var Jon Olsson en jibber dagen han vann NM i Gränsen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vill du bli en jibbare?
Tillbaka
Topp