Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vill ha din åsikt om Zenith 5 rossignol...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gustav" data-source="post: 406758" data-attributes="member: 128"><p>Jag har ett par SuperShape och har provkört Zenith Z5. Det är ganska stor skillnad mellan de två skidorna som jag upplevde det. Båda är jättebra skidor att ligga och trycka snäva skärande svängar med. Den stora skillnaden är att där man mer eller mindre är tvungen att göra det med SuperShape för att det ska vara kul att åka så kan man slököra Z5:an med betydligt större behållning.</p><p></p><p>Du är både mycket längre och tyngre än vad jag är, så jag vet inte hur det är med skidlängden.</p><p></p><p>Vilken SuperShape körde du? Slalomvarianten eller Speed, som är mer skuren som en storslalomskida?</p><p></p><p>Edit: Fördelen med att man inte kan slököra med behållning på SS är att man är tvungen att lära sig köra korrekt, för skidan säger till ganska bestämt när man gör fel. Om du satsar på utveckling är det en bra egenskap. Riktigt så aggresiv upplevde jag inte Z5...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gustav, post: 406758, member: 128"] Jag har ett par SuperShape och har provkört Zenith Z5. Det är ganska stor skillnad mellan de två skidorna som jag upplevde det. Båda är jättebra skidor att ligga och trycka snäva skärande svängar med. Den stora skillnaden är att där man mer eller mindre är tvungen att göra det med SuperShape för att det ska vara kul att åka så kan man slököra Z5:an med betydligt större behållning. Du är både mycket längre och tyngre än vad jag är, så jag vet inte hur det är med skidlängden. Vilken SuperShape körde du? Slalomvarianten eller Speed, som är mer skuren som en storslalomskida? Edit: Fördelen med att man inte kan slököra med behållning på SS är att man är tvungen att lära sig köra korrekt, för skidan säger till ganska bestämt när man gör fel. Om du satsar på utveckling är det en bra egenskap. Riktigt så aggresiv upplevde jag inte Z5... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vill ha din åsikt om Zenith 5 rossignol...
Tillbaka
Topp