Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vill ta en månad eller två för att förbättra min parkåkning som nybörjare, tips på ort?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deeec" data-source="post: 1306616" data-attributes="member: 191226"><p>Jag har åkt snowboard hela livet, men bara den typiska 1-2 veckor per år. Som en del av en begynnande medelålderskris så har jag nu fått suget för att lära mig parkåkning. Inget extremt, men några lättare spins, grabs och rails. Jag funderar på att ta tjänstledigt en månad eller två nästa år och bosätta mig temporärt på någon trevlig skidort som hade passat för ändamålet, och söker lite tips.</p><p></p><p>Jag var i Hintertux förra året, och deras park var fantastisk, men inte så lämplig för en nybörjare. Även deras minsta hopp var rätt stora, och där finns knappt några nybörjar-rails utan mestadels "proffs"-features.</p><p></p><p>Hade gärna fått lite tips på skidorter där man kan hitta boende för jämförelsevis billig peng (en liten studio eller eget rum åtminstone) och som har schysst utbud av parkåkning som är mer lämpad för nybörjare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deeec, post: 1306616, member: 191226"] Jag har åkt snowboard hela livet, men bara den typiska 1-2 veckor per år. Som en del av en begynnande medelålderskris så har jag nu fått suget för att lära mig parkåkning. Inget extremt, men några lättare spins, grabs och rails. Jag funderar på att ta tjänstledigt en månad eller två nästa år och bosätta mig temporärt på någon trevlig skidort som hade passat för ändamålet, och söker lite tips. Jag var i Hintertux förra året, och deras park var fantastisk, men inte så lämplig för en nybörjare. Även deras minsta hopp var rätt stora, och där finns knappt några nybörjar-rails utan mestadels "proffs"-features. Hade gärna fått lite tips på skidorter där man kan hitta boende för jämförelsevis billig peng (en liten studio eller eget rum åtminstone) och som har schysst utbud av parkåkning som är mer lämpad för nybörjare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vill ta en månad eller två för att förbättra min parkåkning som nybörjare, tips på ort?
Tillbaka
Topp