Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Villka twin-tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 78278" data-attributes="member: 15091"><p>August m. fl. (Ni som kanner Er traffade, ta at Er) </p><p></p><p>Om Ni bara hade last lite noggranare vad BigAir skriver i sin fraga hade Ni upptackt att han akt pa ett par Head Mad-trix Jojo och att han funderar pa ett par K2 Public Enemy 159 eller ett par Salomon Teneighty 151. Vad kan vi dra for slutsatser av detta, jo, att han formodligen inte ar lastgammal, att han inte ar speciellt tung och att han inte ar ute efter en fet pudertwintipskida. Att borja jamfora K2 Seth Pistol med de skidor han namner ar lite som att jamfora en Bigfoot med en Volvo S60, forstar Ni vart jag vill komma? </p><p></p><p>Genom att fraga vad personen som fragar, i detta fallet BigAir, ska anvanda skidorna till for sorts akning, vart nagonstans i varlden han ska aka, hur duktig akare han ar, hur mycket han vager och hur mycket pengar han har tankt att lagga pa skidorna m.m. kan man fa en aning om vilken TYP AV SKIDA han ska valja, inte EXAKT VILKEN SKIDA han ska valja, for det personligt och upp till var och en.</p><p></p><p>Du far visst tycka att Seth Pistol ar en bra skida, jag tycker ocksa att det ar en bra skida, men det ar vad jag och du personligen tycker, och vad jag och du tycker ar ganska oviktigt i denna diskussionen. Fragan ar vilken som ar den basta twintipen till BigAir. Pa den fragan finns det inget svar, for det finns inga twintips som ar bast, de flesta ar bra men vilken som BigAir gillar mest ar upp till honom att avgora. </p><p></p><p>Nej du, jag skrev att K2 gor bra skidor, men det gor aven alla de andra storre markena, Salomon, Rossingol, Head, Fischer, Volkl, Atomic, Dynastar, Stockli, Blizzard, m. fl.</p><p></p><p>Slutsats: Alla ar vi olika, alla aker vi pa olika satt och alla gillar vi olika marken mer eller mindre. Jag personligen gillar inte x1 och x2 speciellt mycket men gillar y1 och y2 desto mer, men vem bryr sig om det, det ar ju vad jag tycker, det kan jag halla for mig sjalv. Forsok istallet hjalpa varandra med vilken TYP AV SKIDA man ska valja sa kan man fa prova 2 eller 3 av de SJALV, och sen bestamma sig, SJALV!</p><p></p><p>MVH Andreas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 78278, member: 15091"] August m. fl. (Ni som kanner Er traffade, ta at Er) Om Ni bara hade last lite noggranare vad BigAir skriver i sin fraga hade Ni upptackt att han akt pa ett par Head Mad-trix Jojo och att han funderar pa ett par K2 Public Enemy 159 eller ett par Salomon Teneighty 151. Vad kan vi dra for slutsatser av detta, jo, att han formodligen inte ar lastgammal, att han inte ar speciellt tung och att han inte ar ute efter en fet pudertwintipskida. Att borja jamfora K2 Seth Pistol med de skidor han namner ar lite som att jamfora en Bigfoot med en Volvo S60, forstar Ni vart jag vill komma? Genom att fraga vad personen som fragar, i detta fallet BigAir, ska anvanda skidorna till for sorts akning, vart nagonstans i varlden han ska aka, hur duktig akare han ar, hur mycket han vager och hur mycket pengar han har tankt att lagga pa skidorna m.m. kan man fa en aning om vilken TYP AV SKIDA han ska valja, inte EXAKT VILKEN SKIDA han ska valja, for det personligt och upp till var och en. Du far visst tycka att Seth Pistol ar en bra skida, jag tycker ocksa att det ar en bra skida, men det ar vad jag och du personligen tycker, och vad jag och du tycker ar ganska oviktigt i denna diskussionen. Fragan ar vilken som ar den basta twintipen till BigAir. Pa den fragan finns det inget svar, for det finns inga twintips som ar bast, de flesta ar bra men vilken som BigAir gillar mest ar upp till honom att avgora. Nej du, jag skrev att K2 gor bra skidor, men det gor aven alla de andra storre markena, Salomon, Rossingol, Head, Fischer, Volkl, Atomic, Dynastar, Stockli, Blizzard, m. fl. Slutsats: Alla ar vi olika, alla aker vi pa olika satt och alla gillar vi olika marken mer eller mindre. Jag personligen gillar inte x1 och x2 speciellt mycket men gillar y1 och y2 desto mer, men vem bryr sig om det, det ar ju vad jag tycker, det kan jag halla for mig sjalv. Forsok istallet hjalpa varandra med vilken TYP AV SKIDA man ska valja sa kan man fa prova 2 eller 3 av de SJALV, och sen bestamma sig, SJALV! MVH Andreas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Villka twin-tips?
Tillbaka
Topp