Vilsna i alpdjungeln!

erico123

Ny medlem
Vilsna i alpdjungeln!
Jag och min mate håller just nu på och planerar inför säsongen 08/09. Det vi vet är att vi vill till alperna, kanske främst Österrike/Schweiz men som kan förstås så känner vi oss lite smått vilsna.

Vi är killar på 22 och jag är själv en erfaren snowboardåkare medans min mate är ren och skär nybörjare. Det vi söker är främst fin åkning i form av offpist och park samt en del fest och allt detta till ett överkomligt pris.

Vi har tittat och funderat på dessa orter/områden till en början men vi är öppna för i stort sett allt under perioden december-april.
- Bad Gastein
- St Anton
- Flachau
- Zillertall
- Laax

Vi är mer än öppna för föslag och åsikter så kom gärna med tips och om det är någon eller några som själva sitter och planerar inför säsongen 08/09 och behöver två pers till ett boende så är det bara att hojta till.

Kärlek !

Vilsna i alpdjungeln!
Kan säga att Flachau hade grym åkning innan Brant och Free Radicals var där. Orört så långt ögat nådde. Har inte vart där på ett par år nu men sist jag var där så var man tom tvungen att skråa för att åka orört! Grym skogsåkning med andra ord. Problemet är väl att det ligger ganska lågt och är därför inte det mest snösäkra stället. Har haft mitt livs bästa dag där men också den sämsta vad det gäller snötillgång också haft bästa/sämsta skiddag där pga andra faktorer. När det dumpar så gör det ta mig f-n det också. Har vart där när det dumpat 180 cm på ett par dagar men också när det vart grönt i backen i februari. Det är iofs inte långt till andra små guldpärlor om nu vädret sviker. Vill du veta vilka dessa är så får du skicka ett pm, orkar inte skriva allt här.

Summa sumarum: Grymt bra om vädret vill vara kallt

Tillbaka
Topp