Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vin-guiden i St.anton 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mimmz" data-source="post: 839346" data-attributes="member: 114720"><p><strong>Orvieto Loggia del Sole</strong></p><p></p><p>En solig dag i Sankt Anton besökte vi enligt vanlig ordning vår favoritbutik Spar på dorfstrasse. Min trogne vindrickarvän Lovisa och jag kände att det var dags att sänka ett riktigt finvin denna kväll och fann snart ett lämpligt alternativ. Trots Orvietons låga pris på endast 1 euro 99 cent har tillverkaren kostat på sig en vacker design och vi får väl erkänna att det var delvis utseendet som fick oss till inköpet. Då större delen av budgeten uppenbarligen gått åt att skapa en vacker etikett på flaskan hade vi inte så högt ställda förväntningar på vinets smakupplevelser. Orvieto är ett vitt vin med en alkoholhalt på 12 procent med en lätt söt smak och är inget man bjuder en riktig tuffing på. Killar som Oskar Ördberg hade nog hellre spenderat en dag i fängelse än druckit ur en flaska Orvieto på en förfest. Men för att passa in i fängelset gäller det att ha rätt kläder på sig och detta är något Oskar har koll på. Han kan finna inspiration i lägenheten i Jakob i sin jakt efter skatten... GOD JUL ÖDLAN!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mimmz, post: 839346, member: 114720"] [b]Orvieto Loggia del Sole[/b] En solig dag i Sankt Anton besökte vi enligt vanlig ordning vår favoritbutik Spar på dorfstrasse. Min trogne vindrickarvän Lovisa och jag kände att det var dags att sänka ett riktigt finvin denna kväll och fann snart ett lämpligt alternativ. Trots Orvietons låga pris på endast 1 euro 99 cent har tillverkaren kostat på sig en vacker design och vi får väl erkänna att det var delvis utseendet som fick oss till inköpet. Då större delen av budgeten uppenbarligen gått åt att skapa en vacker etikett på flaskan hade vi inte så högt ställda förväntningar på vinets smakupplevelser. Orvieto är ett vitt vin med en alkoholhalt på 12 procent med en lätt söt smak och är inget man bjuder en riktig tuffing på. Killar som Oskar Ördberg hade nog hellre spenderat en dag i fängelse än druckit ur en flaska Orvieto på en förfest. Men för att passa in i fängelset gäller det att ha rätt kläder på sig och detta är något Oskar har koll på. Han kan finna inspiration i lägenheten i Jakob i sin jakt efter skatten... GOD JUL ÖDLAN!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vin-guiden i St.anton 10/11
Tillbaka
Topp