Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vinkel på bindningarna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 54063" data-attributes="member: 29018"><p>Hej igen,</p><p></p><p>Supercharger: Bra att du kommenterade duckstancen. Du vill att jag förtydligar lite om mina egna erfarenheter och det gör jag så gärna. </p><p></p><p>Jakob: jag skulle nog rekommendera att åka med positiva vinklar på bindningarna, hur mycket får du känna efter (kanske +21till+24/+9till+15). När du får känsla för åkningen kan du känna efter om du vill göra förändringar, men många har olika åsikter här.</p><p></p><p>Supercharger: I början av 90-talet åkte jag enbart med forward stance med vriden/framåtroterad kropp med en åkstil som mest påminner om alpin stil (testade med +15/+3 eller något sådant, men tyckte det var lättare med +24/+15. I mitten av 90-talet började jag förändra tekniken genom att ha kroppen mer parallellt (genom inspiration av ett par franska snowboardguider som tyckte att jag hade en lite "lustig stil"). Dessa grabbar hade duckstance, jag ville dock inte ha det men försökte lära mej att ha kroppen mer parallellt och minska på vinklarna. Senare del av 90-talet testade jag på att ha negativt på bakbindning. I slutet av 90-talet blev blev det den definitiva ändringen till duckstance efter att influenser av en instruktör i Kanada. På senare år har jag hört att folk nämner just det där med knät, jag är vaksam på det, men har ännu inte märkt av något. Dock så försöker jag att åka så parallellt med kroppen som möjligt utan att vrida fram kroppen (det blir lite så ändå), och står hyfsat duck med knäna. Min duckstance kom sakta fram efter att jag ville åka mer parallellt, ändra svängtekniken och ha bättre vertikal rörelseförmåga. </p><p></p><p>Detta är min utveckling och det har bla lett till duckstance, rätt eller fel, det är så jag kör och trivs med nu. Men ditt inlägg har faktiskt gjort mej sugen att testa +/+ vinklar igen.</p><p></p><p>Ride on brother,</p><p> - Hans</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 54063, member: 29018"] Hej igen, Supercharger: Bra att du kommenterade duckstancen. Du vill att jag förtydligar lite om mina egna erfarenheter och det gör jag så gärna. Jakob: jag skulle nog rekommendera att åka med positiva vinklar på bindningarna, hur mycket får du känna efter (kanske +21till+24/+9till+15). När du får känsla för åkningen kan du känna efter om du vill göra förändringar, men många har olika åsikter här. Supercharger: I början av 90-talet åkte jag enbart med forward stance med vriden/framåtroterad kropp med en åkstil som mest påminner om alpin stil (testade med +15/+3 eller något sådant, men tyckte det var lättare med +24/+15. I mitten av 90-talet började jag förändra tekniken genom att ha kroppen mer parallellt (genom inspiration av ett par franska snowboardguider som tyckte att jag hade en lite "lustig stil"). Dessa grabbar hade duckstance, jag ville dock inte ha det men försökte lära mej att ha kroppen mer parallellt och minska på vinklarna. Senare del av 90-talet testade jag på att ha negativt på bakbindning. I slutet av 90-talet blev blev det den definitiva ändringen till duckstance efter att influenser av en instruktör i Kanada. På senare år har jag hört att folk nämner just det där med knät, jag är vaksam på det, men har ännu inte märkt av något. Dock så försöker jag att åka så parallellt med kroppen som möjligt utan att vrida fram kroppen (det blir lite så ändå), och står hyfsat duck med knäna. Min duckstance kom sakta fram efter att jag ville åka mer parallellt, ändra svängtekniken och ha bättre vertikal rörelseförmåga. Detta är min utveckling och det har bla lett till duckstance, rätt eller fel, det är så jag kör och trivs med nu. Men ditt inlägg har faktiskt gjort mej sugen att testa +/+ vinklar igen. Ride on brother, - Hans [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vinkel på bindningarna?
Tillbaka
Topp