Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vinklar på bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 201865" data-attributes="member: 28391"><p>Alltså jag förstår inte riktigt vad du menar med "lutning på bakkappan". Jag antar att du menar "forward lean" men jag blir förvirrad av ditt snack om 45 grader eftersom max framåtlut på bakkappan är rätt långt ifrån 45 grader. Jag kanske bara har fått en tillfällig blockering (verkligen inte omöjligt:D) men du får gärna utveckla vad du menar. </p><p></p><p>Om det är framåtlutningen på bakkappan du menar så är mitt svar att jag kör med rätt mycket framåtlutning för att jag tycker att jag får en naturlig åkposition med böjda knän samt att responsen vid hälsvängar blir klart bättre. Dagens jibbers kör med väldigt lite lutning och jag har svårt att se fördelarna, men jag kör aldrig rails och sånt och jag gissar att svaret finns där nånstans. Någon duktig jibber som kör med lite lutning får väldigt gärna berätta om det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 201865, member: 28391"] Alltså jag förstår inte riktigt vad du menar med "lutning på bakkappan". Jag antar att du menar "forward lean" men jag blir förvirrad av ditt snack om 45 grader eftersom max framåtlut på bakkappan är rätt långt ifrån 45 grader. Jag kanske bara har fått en tillfällig blockering (verkligen inte omöjligt:D) men du får gärna utveckla vad du menar. Om det är framåtlutningen på bakkappan du menar så är mitt svar att jag kör med rätt mycket framåtlutning för att jag tycker att jag får en naturlig åkposition med böjda knän samt att responsen vid hälsvängar blir klart bättre. Dagens jibbers kör med väldigt lite lutning och jag har svårt att se fördelarna, men jag kör aldrig rails och sånt och jag gissar att svaret finns där nånstans. Någon duktig jibber som kör med lite lutning får väldigt gärna berätta om det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vinklar på bindningar
Tillbaka
Topp