Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vintercampar 🏂
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gamlingen" data-source="post: 1266906" data-attributes="member: 90325"><p>”Vild” vintercamping går bättre med hembyggd van än med husbil. Mindre vatten o avlopp som kan frysa sönder, enklare lösningar på det. Luftburen värme. Bättre isolering. Helst inga fönster. Sen kan man ha det mysigt utan elstolpe, trots 27 minus. </p><p>Sambon och jag har varit ute större delen av två vintrar nu, i Sverige, Norge, Frankrike och Österrike. Nio veckor i sträck som mest. Friheten att byta ort är viktig. I fjol började vi i Alpe d’Huez, knallhård snö. Till Argentière, knallhård snö. Såg prognosen för Österrike och drog till St Anton, fick meterdjup snö (samma väder som dräpte de fyra svenskarna plus guide i granndalen). Likadant gör vi i svensknorska fjällen när det blir ljusare här i norr, åker dit prognosen visar. Hamnar oftast lite diskret i utkanten av nån skidort, hittar en mack eller nåt för toabestyr. Köper duschpolett på nån camping. Där finns också tvättmaskiner. </p><p>Brukar stå på diverse parkeringar och flytta runt lite, alla fina småvägar är oplogade. Inget för festprissar, kvällarna kan bli långa. Jag lärde mig virka mössor i vintras... men vi får åka mycket skidor, i fin snö för det mesta. Tilläggas bör att vi i stort sett bara köper liftkort när det dumpar, annars går vi mest topptur. Blir lite dyrt annars, med dagkort från jul till närmare juni. (Jag är pensionär, sambon jobbar bara höstterminer).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gamlingen, post: 1266906, member: 90325"] ”Vild” vintercamping går bättre med hembyggd van än med husbil. Mindre vatten o avlopp som kan frysa sönder, enklare lösningar på det. Luftburen värme. Bättre isolering. Helst inga fönster. Sen kan man ha det mysigt utan elstolpe, trots 27 minus. Sambon och jag har varit ute större delen av två vintrar nu, i Sverige, Norge, Frankrike och Österrike. Nio veckor i sträck som mest. Friheten att byta ort är viktig. I fjol började vi i Alpe d’Huez, knallhård snö. Till Argentière, knallhård snö. Såg prognosen för Österrike och drog till St Anton, fick meterdjup snö (samma väder som dräpte de fyra svenskarna plus guide i granndalen). Likadant gör vi i svensknorska fjällen när det blir ljusare här i norr, åker dit prognosen visar. Hamnar oftast lite diskret i utkanten av nån skidort, hittar en mack eller nåt för toabestyr. Köper duschpolett på nån camping. Där finns också tvättmaskiner. Brukar stå på diverse parkeringar och flytta runt lite, alla fina småvägar är oplogade. Inget för festprissar, kvällarna kan bli långa. Jag lärde mig virka mössor i vintras... men vi får åka mycket skidor, i fin snö för det mesta. Tilläggas bör att vi i stort sett bara köper liftkort när det dumpar, annars går vi mest topptur. Blir lite dyrt annars, med dagkort från jul till närmare juni. (Jag är pensionär, sambon jobbar bara höstterminer). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vintercampar 🏂
Tillbaka
Topp