Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vintercampar 🏂
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Backside" data-source="post: 1290012" data-attributes="member: 37201"><p>Ett år senare upptäcker jag den här tråden som tipsar om en 11 år gammal artikel. Snacka om att jag är sen på bollen.</p><p>Riktigt kul artikel. </p><p></p><p>Jag och (numera ex)frun gjorde samma vända 2001 - 2010 och kryssade runt i Alperna med våra två barn. Ofta i Sölden, Serfaus och Samnaun så vi borde ju nästan ha träffats på tycker jag :-D </p><p>Köpte första husbilen i Tyskland, åkte hem och registreingsbesiktade den och drog dagen efter till Livigno. Vattnet frös första natten och var fruset under de två veckor vi var där...</p><p></p><p>Håller med dig fullständigt att det är långt ifrån plätt-lätt att vara ute 4-5 veckor i stöten eftersom det inte är lätt med att tömma grå- och svartvatten eller ens hitta någonstans att fylla på vatten. </p><p>Då, back in the day, var det bara att ta fram ADAC Ski Guide och bläddra i och börja leta efter orter att upptäcka. Nu finns det som tur är appar man kan använda för att hitta parkerings- och ställplatser. </p><p></p><p>Trots allt strul med gas, slut på el, dåligt med vatten och att det kunde vara obekvämt, så kan jag säga att jag inte tycker det finns något bättre sätt att resa på än med husbil. </p><p></p><p>Och "tack vare" Covid som tvingade mer eller mindre alla IT-konsulter att jobba hemifrån, inklusive undertecknad, så har jag precis köpt en husbil efter att varit utan i 6 år. Nu kan jag jobba "hemifrån" vart jag vill :-D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Backside, post: 1290012, member: 37201"] Ett år senare upptäcker jag den här tråden som tipsar om en 11 år gammal artikel. Snacka om att jag är sen på bollen. Riktigt kul artikel. Jag och (numera ex)frun gjorde samma vända 2001 - 2010 och kryssade runt i Alperna med våra två barn. Ofta i Sölden, Serfaus och Samnaun så vi borde ju nästan ha träffats på tycker jag :-D Köpte första husbilen i Tyskland, åkte hem och registreingsbesiktade den och drog dagen efter till Livigno. Vattnet frös första natten och var fruset under de två veckor vi var där... Håller med dig fullständigt att det är långt ifrån plätt-lätt att vara ute 4-5 veckor i stöten eftersom det inte är lätt med att tömma grå- och svartvatten eller ens hitta någonstans att fylla på vatten. Då, back in the day, var det bara att ta fram ADAC Ski Guide och bläddra i och börja leta efter orter att upptäcka. Nu finns det som tur är appar man kan använda för att hitta parkerings- och ställplatser. Trots allt strul med gas, slut på el, dåligt med vatten och att det kunde vara obekvämt, så kan jag säga att jag inte tycker det finns något bättre sätt att resa på än med husbil. Och "tack vare" Covid som tvingade mer eller mindre alla IT-konsulter att jobba hemifrån, inklusive undertecknad, så har jag precis köpt en husbil efter att varit utan i 6 år. Nu kan jag jobba "hemifrån" vart jag vill :-D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vintercampar 🏂
Tillbaka
Topp