Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vinterns första skidåkning på Idre Fjäll
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 805637" data-attributes="member: 13863"><p>Som erfaren brantåkare kan jag snabbt och exakt fastställa varför åkningen upplevs som rätt kantig och yxig. M & M har ju totalt fel utrustning. </p><p></p><p>Med ett par smala pistskidor finns inte en chans att hålla sig flytande. Många tror att det är i en halvmeter fluffig lössnö man behöver feta skidor. Fel, fel, fel då kan man åka med i stort sett vad som helst utom möjligtvis blades. </p><p></p><p>Nej, det är i snöförhållande som i filmen man behöver ett par riktigt långa feta lagg. För Martin som inte tycks ha något problem att trycka ned spannet skulle jag föreslå minst 120 i midja och 190 cm i längd. Malin kan gå lite tunnare med sin något nättare figur och mer utvecklad teknik ...</p><p></p><p>:-D / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 805637, member: 13863"] Som erfaren brantåkare kan jag snabbt och exakt fastställa varför åkningen upplevs som rätt kantig och yxig. M & M har ju totalt fel utrustning. Med ett par smala pistskidor finns inte en chans att hålla sig flytande. Många tror att det är i en halvmeter fluffig lössnö man behöver feta skidor. Fel, fel, fel då kan man åka med i stort sett vad som helst utom möjligtvis blades. Nej, det är i snöförhållande som i filmen man behöver ett par riktigt långa feta lagg. För Martin som inte tycks ha något problem att trycka ned spannet skulle jag föreslå minst 120 i midja och 190 cm i längd. Malin kan gå lite tunnare med sin något nättare figur och mer utvecklad teknik ... :-D / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vinterns första skidåkning på Idre Fjäll
Tillbaka
Topp