Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vintersäsong Alperna 2026 (Aosta området?)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1322278" data-attributes="member: 144594"><p>Det är nog mest jag som tycker att Lys-dalen med Staffal, Gressoney etc är litet mörk och dyster. Champoluc är jag beredd att ompröva, ser trevligare ut på bilder än vad jag minns från mitt enda besök där. Och jag tycker att liftsystemet är litet... tunt. Skidåkningen för friåkare är väl iofs i världsklass kring Monterosa.</p><p></p><p>Men som Kalle säger, kika i den där tråden har länkar till. Om man skaffar säsongskortet för hela Aostadalen + Alagna och La Rosières så har man ju sitt på det torra, men visst, kanske inte helt självklart var man ska bo. I en skidort eller inte är kanske första frågan. Är ni en stor grupp så kanske det är lättare att söka sig utanför själva skidorterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1322278, member: 144594"] Det är nog mest jag som tycker att Lys-dalen med Staffal, Gressoney etc är litet mörk och dyster. Champoluc är jag beredd att ompröva, ser trevligare ut på bilder än vad jag minns från mitt enda besök där. Och jag tycker att liftsystemet är litet... tunt. Skidåkningen för friåkare är väl iofs i världsklass kring Monterosa. Men som Kalle säger, kika i den där tråden har länkar till. Om man skaffar säsongskortet för hela Aostadalen + Alagna och La Rosières så har man ju sitt på det torra, men visst, kanske inte helt självklart var man ska bo. I en skidort eller inte är kanske första frågan. Är ni en stor grupp så kanske det är lättare att söka sig utanför själva skidorterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vintersäsong Alperna 2026 (Aosta området?)
Tillbaka
Topp