Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Virka beanie - "ritningar" någon?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lleberg" data-source="post: 37165" data-attributes="member: 29331"><p>Jag kan ej virka... Men jag kan sticka. (en mycket pedagogisk guide till ett varmt huvud.)</p><p></p><p>1. Köp lagom mycket garn, köper du lovikagarn (tjockt yllegarn) bör du köpa 2 nystan, dvs 200 gram. Det kostar ca 90 kr.</p><p></p><p>2. Du kan ju välja vad du ska sticka med. antingen rundsticka eller strumpstickor. Jag använde storlek 6 (6 mm i dameter).</p><p></p><p>3. Sätt upp maskor, svårt att förklara. Jag använde 70 st, den passar mig. Jag skickade ca 50 varv med det. (eftersom jag stickade räta maskor så blev det en liten rullad kant).</p><p></p><p>4. Börja ta ihop. Nu bör du byta till strumpstickor om du har använt rundsticka. Sticka ihop 2 st maskor, var fjärde maska, så då krymper den sakta men säkert. När det bara blir ca 20 maskor kvar kan du börja ta ihop var tredje, ungefär. </p><p></p><p>5. När du har 10 - 5 maskor kvar, så drar du garnet igenom alla och stickar in den i mössan lite smidigt. Sticka in dom/den andra änden i mössan. </p><p></p><p>6. Dra på dig mössan och njut!</p><p></p><p>Hmm, borde nämna detta, om du har en rullad kant så kan det bli svårt att ha goggles på.</p><p></p><p>Ride on! / Tomas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lleberg, post: 37165, member: 29331"] Jag kan ej virka... Men jag kan sticka. (en mycket pedagogisk guide till ett varmt huvud.) 1. Köp lagom mycket garn, köper du lovikagarn (tjockt yllegarn) bör du köpa 2 nystan, dvs 200 gram. Det kostar ca 90 kr. 2. Du kan ju välja vad du ska sticka med. antingen rundsticka eller strumpstickor. Jag använde storlek 6 (6 mm i dameter). 3. Sätt upp maskor, svårt att förklara. Jag använde 70 st, den passar mig. Jag skickade ca 50 varv med det. (eftersom jag stickade räta maskor så blev det en liten rullad kant). 4. Börja ta ihop. Nu bör du byta till strumpstickor om du har använt rundsticka. Sticka ihop 2 st maskor, var fjärde maska, så då krymper den sakta men säkert. När det bara blir ca 20 maskor kvar kan du börja ta ihop var tredje, ungefär. 5. När du har 10 - 5 maskor kvar, så drar du garnet igenom alla och stickar in den i mössan lite smidigt. Sticka in dom/den andra änden i mössan. 6. Dra på dig mössan och njut! Hmm, borde nämna detta, om du har en rullad kant så kan det bli svårt att ha goggles på. Ride on! / Tomas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Virka beanie - "ritningar" någon?
Tillbaka
Topp