Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Visa din Lavin!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 1318193" data-attributes="member: 13390"><p>Casanna nord i Parsenn, Davos/Klosters. Den fick jag glida ur. Drog iväg lite. Tre zoomnivåer här, orginalsläppet markerat på de utzoomade. Några rätt luriga sekundärsläpp också, se mellanbilden.</p><p></p><p>[ATTACH=full]38475[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]38477[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]38478[/ATTACH]</p><p></p><p>Ibland blir man inte förvånad när det släpper, och det här var en sånt tillfälle. Jag kommer ihåg hur jag kände, "fan, inte bra, för konvext och vindflyttat". Så jag var redan på väg ut åt höger tack och lov. Överlag var det stabilt, men den nordsidan hade plockat in mycket lä-snö. Upptäckte detta en touch för sent bara.</p><p></p><p>En speciell omständighet var att jag drog <em>direkt </em>ner till tågstationen och drog till flyget efter det åket. Dvs inget som helst eftersnack på plats typ. "Bra, alla hela och rena" på radion och så iväg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 1318193, member: 13390"] Casanna nord i Parsenn, Davos/Klosters. Den fick jag glida ur. Drog iväg lite. Tre zoomnivåer här, orginalsläppet markerat på de utzoomade. Några rätt luriga sekundärsläpp också, se mellanbilden. [ATTACH type="full" alt="AvalancheClose.webp"]38475[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="AvalanceMid.webp"]38477[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="AvalancheFar.webp"]38478[/ATTACH] Ibland blir man inte förvånad när det släpper, och det här var en sånt tillfälle. Jag kommer ihåg hur jag kände, "fan, inte bra, för konvext och vindflyttat". Så jag var redan på väg ut åt höger tack och lov. Överlag var det stabilt, men den nordsidan hade plockat in mycket lä-snö. Upptäckte detta en touch för sent bara. En speciell omständighet var att jag drog [I]direkt [/I]ner till tågstationen och drog till flyget efter det åket. Dvs inget som helst eftersnack på plats typ. "Bra, alla hela och rena" på radion och så iväg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Visa din Lavin!
Tillbaka
Topp