Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vision 108 vs optic 104? En skida för allt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="robRhino" data-source="post: 1279127" data-attributes="member: 14657"><p>Line Vision 108 helt klart om du ska tura…men tycker den verkligen fungerar över hela berget. Känns dessutom inte som carbon skida och visst är Optic mer fartstabila, så om det viktigaste är att att bränna i hård pist…Optic.</p><p>Skulle ha satt på en shift iställe, om du inte är allt för tung får du ju en bindning som fungerar för hård körning i pist/sämre förhållanden offpist som ändå är ok att tura med. Ska du mestadels tura köra offpist skulle jag köra en pinbindning(ATK FR16, Tecton, Kingpin) dock en nackdel osäkerhet i pisten. Kör själv mestadels på mina Line Pescado i dom flesta förhållanden med en Kingpin bindning(jag vet ryktet och allt snack men har haft flera år/uppsättningar av kingpin och aldrig haft några problem) kör även ATK på mina Faction La Machine. Är 185cm och 87kg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="robRhino, post: 1279127, member: 14657"] Line Vision 108 helt klart om du ska tura…men tycker den verkligen fungerar över hela berget. Känns dessutom inte som carbon skida och visst är Optic mer fartstabila, så om det viktigaste är att att bränna i hård pist…Optic. Skulle ha satt på en shift iställe, om du inte är allt för tung får du ju en bindning som fungerar för hård körning i pist/sämre förhållanden offpist som ändå är ok att tura med. Ska du mestadels tura köra offpist skulle jag köra en pinbindning(ATK FR16, Tecton, Kingpin) dock en nackdel osäkerhet i pisten. Kör själv mestadels på mina Line Pescado i dom flesta förhållanden med en Kingpin bindning(jag vet ryktet och allt snack men har haft flera år/uppsättningar av kingpin och aldrig haft några problem) kör även ATK på mina Faction La Machine. Är 185cm och 87kg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vision 108 vs optic 104? En skida för allt
Tillbaka
Topp