Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Visst behöver jag ett tredje par skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1219726" data-attributes="member: 88096"><p>[USER=175247]@PisteCarver[/USER] de 203 långa pinnsmala storslalomskidor som jag åkte med fram till 90-talet någon gång var ju inte bara kassa i lössnön men även i pistad backe. I brist på annat var det ju skitkul att åka med dem ändå. Sen kom carvingskidor som gjorde piståkandet roligare och bredare skidor som gjorde offpisten roligare. Mao det går att åka med vad som helst var som helst. En del vill ha en skida som passar till allt - en del vill ha olika skidor för att optimera. Åker jag till alperna tar jag bara med mig ett par lössnöskidor. Åker jag bil till en svensk ort kan det bli hela tre par - där det tredje paret är skidor som ’tål’ sten. Är dock emot överkonsumtion så det blir mest begagnat (fast de två paren som jag räknar är ganska nyköpta - oops sorry).</p><p>... som svar på ditt första inlägg...</p><p></p><p>Som svar på ditt senaste - jag tycker att det går utmärkt att carva på 100mm skidor eller tom bredare så länge det inte är is. Många tycker annorlunda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1219726, member: 88096"] [USER=175247]@PisteCarver[/USER] de 203 långa pinnsmala storslalomskidor som jag åkte med fram till 90-talet någon gång var ju inte bara kassa i lössnön men även i pistad backe. I brist på annat var det ju skitkul att åka med dem ändå. Sen kom carvingskidor som gjorde piståkandet roligare och bredare skidor som gjorde offpisten roligare. Mao det går att åka med vad som helst var som helst. En del vill ha en skida som passar till allt - en del vill ha olika skidor för att optimera. Åker jag till alperna tar jag bara med mig ett par lössnöskidor. Åker jag bil till en svensk ort kan det bli hela tre par - där det tredje paret är skidor som ’tål’ sten. Är dock emot överkonsumtion så det blir mest begagnat (fast de två paren som jag räknar är ganska nyköpta - oops sorry). ... som svar på ditt första inlägg... Som svar på ditt senaste - jag tycker att det går utmärkt att carva på 100mm skidor eller tom bredare så länge det inte är is. Många tycker annorlunda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Visst behöver jag ett tredje par skidor?
Tillbaka
Topp