Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vita kanter och belag progressor 800
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 994514" data-attributes="member: 13863"><p>Som jag ser det är huvudorsaken till att svarta belag (jag utgår ifrån att de är svarta) vitnar två ...</p><p></p><p>Ett</p><p>De är smutsiga. Försvinner med borstning (vallaborste).</p><p></p><p>Två</p><p>Belagen är brända. Dvs. de har vallats med allt för hög temperatur eller vallajärnet har hållts allt för stilla på skidan. Måste vara i ständig rörelse vid vallning.</p><p></p><p>Ett tredje alternativ är att ni kört så hårt att ni bränt belagen pga av hög friktion och heta stålkanter ... men det verkar inte som det är ert problem. Kan tydligen hända i de alpina fartgrenarna.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 994514, member: 13863"] Som jag ser det är huvudorsaken till att svarta belag (jag utgår ifrån att de är svarta) vitnar två ... Ett De är smutsiga. Försvinner med borstning (vallaborste). Två Belagen är brända. Dvs. de har vallats med allt för hög temperatur eller vallajärnet har hållts allt för stilla på skidan. Måste vara i ständig rörelse vid vallning. Ett tredje alternativ är att ni kört så hårt att ni bränt belagen pga av hög friktion och heta stålkanter ... men det verkar inte som det är ert problem. Kan tydligen hända i de alpina fartgrenarna. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vita kanter och belag progressor 800
Tillbaka
Topp