Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Voile Drifter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Unosson" data-source="post: 898511" data-attributes="member: 115793"><p>Har den i min ägo, köpte den för två vintrar sedan och är väldigt nöjd! Har fått känna på dump på 30cm puder i Kittelfjäll och den flyter väldigt fint. Rockern fram är ju märkbar men tailrockern är knappast existerande, visst det står att det är 17cm, men det syns inte till pga cambern och att den är lite för lite upphöjd. Så det är ingen skida jag skulle slänga mig ut i puder för att carva jättemycket baklänges. </p><p></p><p>Men för svenska förhållanden funkar den fint än fast den är riktigt fet, tack vare cambern. Det går att trycka i pisten men jag föredrar fortfarande en mer carvingvänlig maskin då det är ishårt överallt. Men tillexempel efter skogen så funkar det fint att få till svängar ner till liften. </p><p></p><p>Men i dump med dump runt 15cm(till och med mindre snö) så får man en väldigt fin flytkänsla som jag njuter av alla dagar i veckan då det finns snö för skidan. Den är ju även väldigt lätt vilket gör att den blir väldigt smidig men ändå nog för att kunna trycka lite hårdare i svängarna både utanför och i. Jag har även inga problem att få runt den i tätare skog då jag tycker att den är väldigt manöverbar!</p><p></p><p>Fick kanske inte med jättemycket, men fråga mer specifikt så kanske jag kan ge dig ytterligare svar!/Jacob</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Unosson, post: 898511, member: 115793"] Har den i min ägo, köpte den för två vintrar sedan och är väldigt nöjd! Har fått känna på dump på 30cm puder i Kittelfjäll och den flyter väldigt fint. Rockern fram är ju märkbar men tailrockern är knappast existerande, visst det står att det är 17cm, men det syns inte till pga cambern och att den är lite för lite upphöjd. Så det är ingen skida jag skulle slänga mig ut i puder för att carva jättemycket baklänges. Men för svenska förhållanden funkar den fint än fast den är riktigt fet, tack vare cambern. Det går att trycka i pisten men jag föredrar fortfarande en mer carvingvänlig maskin då det är ishårt överallt. Men tillexempel efter skogen så funkar det fint att få till svängar ner till liften. Men i dump med dump runt 15cm(till och med mindre snö) så får man en väldigt fin flytkänsla som jag njuter av alla dagar i veckan då det finns snö för skidan. Den är ju även väldigt lätt vilket gör att den blir väldigt smidig men ändå nog för att kunna trycka lite hårdare i svängarna både utanför och i. Jag har även inga problem att få runt den i tätare skog då jag tycker att den är väldigt manöverbar! Fick kanske inte med jättemycket, men fråga mer specifikt så kanske jag kan ge dig ytterligare svar!/Jacob [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Voile Drifter
Tillbaka
Topp