Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Voilé Hardwire CRB?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Quarts" data-source="post: 1047507" data-attributes="member: 150214"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag åker på Voilé Hardwire CRB och har gjort det i några år nu. Tycker att det är en väldigt bra bindning åtminstone för mig som väger 64kg och åker lite lagom hårt. Har dock inte testat så många andra bindningar förutom Rottefellas enklaste. Gåfunktionen tycker jag är riktigt bra då den är lätt att använda. (bara ta bort kabeln runt hälen och knata på) </p><p></p><p>De problem jag upplever med den är att det lätt samlas snö under trampdynan om man går i puder. Dock ganska lätt att ta bort med staven. Har läst att det kan vara svårt att sätta på sig bindningarna när man gått runt i snö för att det skulle ha samlats snö i pjäxhålen, men det har jag själv aldrig upplevt. </p><p></p><p>Bindningen väger inte så mycket och har man skistoppers till den är den lätt att använda. Har letat runt efter den och har precis som du sett att den inte verkar säljas hos Voilé längre eller hos telemark-pyrenees där jag köpte mina. </p><p></p><p>Jag har inte monterat bindingarna själv nån gång (då jag inte har koll på hur man gör) men de gånger jag har fått hjälp har skruvarna buktat belaget på skidan troligtvis för att de varit lite långa, tänkte att det var bra att känna till. </p><p></p><p>Kollade runt lite nu och hittade att en sida som verkar ha bindningen kvar. <a href="http://www.uhrweder.com/" target="_blank">http://www.uhrweder.com/</a> </p><p></p><p>Hoppas du får nån nytta av mitt svar. =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Quarts, post: 1047507, member: 150214"] Hej, Jag åker på Voilé Hardwire CRB och har gjort det i några år nu. Tycker att det är en väldigt bra bindning åtminstone för mig som väger 64kg och åker lite lagom hårt. Har dock inte testat så många andra bindningar förutom Rottefellas enklaste. Gåfunktionen tycker jag är riktigt bra då den är lätt att använda. (bara ta bort kabeln runt hälen och knata på) De problem jag upplever med den är att det lätt samlas snö under trampdynan om man går i puder. Dock ganska lätt att ta bort med staven. Har läst att det kan vara svårt att sätta på sig bindningarna när man gått runt i snö för att det skulle ha samlats snö i pjäxhålen, men det har jag själv aldrig upplevt. Bindningen väger inte så mycket och har man skistoppers till den är den lätt att använda. Har letat runt efter den och har precis som du sett att den inte verkar säljas hos Voilé längre eller hos telemark-pyrenees där jag köpte mina. Jag har inte monterat bindingarna själv nån gång (då jag inte har koll på hur man gör) men de gånger jag har fått hjälp har skruvarna buktat belaget på skidan troligtvis för att de varit lite långa, tänkte att det var bra att känna till. Kollade runt lite nu och hittade att en sida som verkar ha bindningen kvar. [URL]http://www.uhrweder.com/[/URL] Hoppas du får nån nytta av mitt svar. =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Voilé Hardwire CRB?
Tillbaka
Topp