Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vökl Mantra vs. Scott Mission (hjälp skidval)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lundatok" data-source="post: 926411" data-attributes="member: 103237"><p>Jag har inte åkt Mission men har 15-20 skiddagar på ett par 191 Mantra och dom är som godståg. </p><p></p><p>Dova, styva och går riktigt fort. Hyffsat lättcarvade också men dom är inga direkta offpistlagg får jag säga. Har haft ute dom i spenaten lite och då blir dom tunga och otympliga.</p><p></p><p>Det är inga lekfulla skidor utan mer... ja, som godståg typ. Dom passar bra som storslalomlagg i alperna eftersom man kan ligga och trycka på hur mycket som helst men i Sverige hade jag nog letat efter något med kortare radie.</p><p></p><p>Har du funderat på skidor typ JJ:s eller Bent Chetlers?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lundatok, post: 926411, member: 103237"] Jag har inte åkt Mission men har 15-20 skiddagar på ett par 191 Mantra och dom är som godståg. Dova, styva och går riktigt fort. Hyffsat lättcarvade också men dom är inga direkta offpistlagg får jag säga. Har haft ute dom i spenaten lite och då blir dom tunga och otympliga. Det är inga lekfulla skidor utan mer... ja, som godståg typ. Dom passar bra som storslalomlagg i alperna eftersom man kan ligga och trycka på hur mycket som helst men i Sverige hade jag nog letat efter något med kortare radie. Har du funderat på skidor typ JJ:s eller Bent Chetlers? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vökl Mantra vs. Scott Mission (hjälp skidval)
Tillbaka
Topp