Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völk 09/10 Behöver hjälp !
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 85865" data-source="post: 802630"><p>Jag har motsvarande tjejskidorna från 08/09 (- Völkl Pearl). Samma skida fast annan design. Ev.en aningen mjukare. Väger 65 kg, är 168 cm och kör på ett par 169or. Jag tänkte först köpa mig ett par 162or men eftersom jag inte åker så mycket park så blev det ett par 169. Ångrar mig verkligen inte. Såhär i efterhand så hade jag valt ett par 169or igen, även om jag mest skulle hålla mig i parken. Beror självklart på vad man är van vid och jag vet ju inte vad du gillar men spontant så tycker jag att 162 låter lite för kort för dig om du är 173 cm lång.</p><p>Ska även tillägga att 169orna är några cm kortare än jag, som är 168.</p><p></p><p>Men som sagt. Det är en smaksak. Tror absolut att du kommer ha roligt på dom men det är inge kul om du efter ett tag känner att du borde valt ett par längre. Hur mycket ska du köpa dom för?</p><p></p><p>En liten notis bara: Du säger att du åkt sedan du var fyra. Säger inte speciellt mycket. Har du endast åkt en vecka/säsong så är det ju mindre än vad vissa skrapar ihop på en säsong. Säger alltså inte så mycket om hur duktig du är..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 85865, post: 802630"] Jag har motsvarande tjejskidorna från 08/09 (- Völkl Pearl). Samma skida fast annan design. Ev.en aningen mjukare. Väger 65 kg, är 168 cm och kör på ett par 169or. Jag tänkte först köpa mig ett par 162or men eftersom jag inte åker så mycket park så blev det ett par 169. Ångrar mig verkligen inte. Såhär i efterhand så hade jag valt ett par 169or igen, även om jag mest skulle hålla mig i parken. Beror självklart på vad man är van vid och jag vet ju inte vad du gillar men spontant så tycker jag att 162 låter lite för kort för dig om du är 173 cm lång. Ska även tillägga att 169orna är några cm kortare än jag, som är 168. Men som sagt. Det är en smaksak. Tror absolut att du kommer ha roligt på dom men det är inge kul om du efter ett tag känner att du borde valt ett par längre. Hur mycket ska du köpa dom för? En liten notis bara: Du säger att du åkt sedan du var fyra. Säger inte speciellt mycket. Har du endast åkt en vecka/säsong så är det ju mindre än vad vissa skrapar ihop på en säsong. Säger alltså inte så mycket om hur duktig du är.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völk 09/10 Behöver hjälp !
Tillbaka
Topp