Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl 2009
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hjulbult" data-source="post: 424221" data-attributes="member: 13199"><p>Måste tyvärr instämma med FF angående Katanans kvalitet. Kom hem igårkväll efter en underbar vecka i Schweiz med en hel del puderkörning på mina nya Katana. Underbar skida för puder, men vid puderkörning får man oundvikligen en och annan stenkänning. Belagen ser numera helt katastrofala ut på mina nya skidor, känns som att Katanans belag har tämligen medioker tålighet för stenkänning. Som tur är har stålkanterna klarat sig intakta så det är fortfarande ingen jättekatastrof.</p><p></p><p>Den så kallade "powder channel" eller vad dom kallar den är ett riktigt jäkla skämt. Började delaminera redan första dagen på mina skidor. I tisdags på Gemstock såg jag en kille som hela tiden bar runt på sina Katana med tailen uppåt, förmodligen för att skydda denna "powder channel" från att totalt haverera.</p><p></p><p>Intressant att höra att man inte är ensam om sina upplevelser angående Katanans kvalitet.</p><p></p><p>/JN</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hjulbult, post: 424221, member: 13199"] Måste tyvärr instämma med FF angående Katanans kvalitet. Kom hem igårkväll efter en underbar vecka i Schweiz med en hel del puderkörning på mina nya Katana. Underbar skida för puder, men vid puderkörning får man oundvikligen en och annan stenkänning. Belagen ser numera helt katastrofala ut på mina nya skidor, känns som att Katanans belag har tämligen medioker tålighet för stenkänning. Som tur är har stålkanterna klarat sig intakta så det är fortfarande ingen jättekatastrof. Den så kallade "powder channel" eller vad dom kallar den är ett riktigt jäkla skämt. Började delaminera redan första dagen på mina skidor. I tisdags på Gemstock såg jag en kille som hela tiden bar runt på sina Katana med tailen uppåt, förmodligen för att skydda denna "powder channel" från att totalt haverera. Intressant att höra att man inte är ensam om sina upplevelser angående Katanans kvalitet. /JN [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl 2009
Tillbaka
Topp