Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl 2010?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 548146" data-attributes="member: 12152"><p>Jag vill ha en skida som är lika lättsam och kul som Katana 190, men med cont. rocker OCH med skärning som Katanan, dvs att den är riktigt kul i pisten och svänger en hel del. </p><p>Styva skidor har jag aldrig gillat och kommer förmodligen inte att göra det heller. </p><p></p><p>Det finns många skidor som är i samma kategori som har skärningsradie upp mot 40 meter och det tycker jag är lite för segt i pisten. Katanan tycker inte jag dras med hooking-problem och sånt som annars är kopplade till mer skärning, och jag ser egentligen ingen anledning till att ha längre skärning heller i åkningen om jag får välja helt fritt. Det finns ju diverse småtillverkare som har skidor som kan passa, men ska man tro forum och sånt så finns det bara skidor som är bättre än allt annat på marknaden. Det är ett ständigt flöde av överhypande recensioner från åkare som har svårt att vara objektiva angående skidor som de själva har betalat för. Flera av de skidor som hissas i forumkretsar har jag upplevt som ganska tråkiga i praktiken. Kass är kanske fel ord, men det är iaf svårt att veta om de har den känsla som man eftersträvar. Att handla ett par på distans från en liten tillverkare är ett riktigt lotteri. Det kan bli bra, men det kan också bli dåligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 548146, member: 12152"] Jag vill ha en skida som är lika lättsam och kul som Katana 190, men med cont. rocker OCH med skärning som Katanan, dvs att den är riktigt kul i pisten och svänger en hel del. Styva skidor har jag aldrig gillat och kommer förmodligen inte att göra det heller. Det finns många skidor som är i samma kategori som har skärningsradie upp mot 40 meter och det tycker jag är lite för segt i pisten. Katanan tycker inte jag dras med hooking-problem och sånt som annars är kopplade till mer skärning, och jag ser egentligen ingen anledning till att ha längre skärning heller i åkningen om jag får välja helt fritt. Det finns ju diverse småtillverkare som har skidor som kan passa, men ska man tro forum och sånt så finns det bara skidor som är bättre än allt annat på marknaden. Det är ett ständigt flöde av överhypande recensioner från åkare som har svårt att vara objektiva angående skidor som de själva har betalat för. Flera av de skidor som hissas i forumkretsar har jag upplevt som ganska tråkiga i praktiken. Kass är kanske fel ord, men det är iaf svårt att veta om de har den känsla som man eftersträvar. Att handla ett par på distans från en liten tillverkare är ett riktigt lotteri. Det kan bli bra, men det kan också bli dåligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl 2010?
Tillbaka
Topp