Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl 2010?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 548166" data-attributes="member: 46762"><p>Om det är skärningsradier upp mot 40 meter då tycker inte jag att man kan kalla det samma kategori, då är det en helt annan typ av skida som ger en helt annan känsla i åkningen, mångsidigheten går förlorad. Faction Thirteen hade jag lite dålig koll på när jag nämnde, men övriga har ung. samma svängradie som Katana (Garbones har 35, men Moment Ruby på 110mm har ung. som Katana).</p><p></p><p>Med tanke på Katanan än så länge vacklande kvalité så skulle iaf. jag kunna tänka mig att chansa och gå på ett rel. oprövat kort från andra sidan pölen. Mycket kan vara forumhype, självklart, men allt måste ju tas med några skopor salt. Med Völkl vet man ju vilken känsla man får, det har du rätt i. Så man bör nog ha kollat lite på skidor från märket ifråga innan iaf. Sen får man ju kanske vara lite ensam och exklusiv med sin skida, icke att förglömma när det vankas after-ski i vårsolen...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 548166, member: 46762"] Om det är skärningsradier upp mot 40 meter då tycker inte jag att man kan kalla det samma kategori, då är det en helt annan typ av skida som ger en helt annan känsla i åkningen, mångsidigheten går förlorad. Faction Thirteen hade jag lite dålig koll på när jag nämnde, men övriga har ung. samma svängradie som Katana (Garbones har 35, men Moment Ruby på 110mm har ung. som Katana). Med tanke på Katanan än så länge vacklande kvalité så skulle iaf. jag kunna tänka mig att chansa och gå på ett rel. oprövat kort från andra sidan pölen. Mycket kan vara forumhype, självklart, men allt måste ju tas med några skopor salt. Med Völkl vet man ju vilken känsla man får, det har du rätt i. Så man bör nog ha kollat lite på skidor från märket ifråga innan iaf. Sen får man ju kanske vara lite ensam och exklusiv med sin skida, icke att förglömma när det vankas after-ski i vårsolen... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl 2010?
Tillbaka
Topp