Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl 90eight vs Dynastar Cham 2.0 97 vs K2 Pinnacle 95
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ztoffe3" data-source="post: 1065013" data-attributes="member: 145659"><p>Tjo! </p><p></p><p>Jag är ca 182 lång och 80-82kg.</p><p></p><p>Jag har kört 2 säsonger på gamla Cham 87. </p><p>Har åkt mycket både pist och offpist med denna då jag säsongat i Österrike!</p><p></p><p>Så spontant kan jag faktiskt inte mer än lovorda Cham på två punkter:</p><p>1. Jag tycker det är otroligt hur bra den bär upp mig "trotts" att den bara är 87 i midjan - gör att jag litar på den i offpist.</p><p>2. Den känns otroligt grym på kant i pisten, bra grepp och rolig radie. Har du tekniken att carva "riktigt" kan man pressa den lite och den sviker inte enligt min mening! </p><p></p><p>Dessa 2 punkter gör att jag tycker den är grymt pålitlig (ger mig inga överraskningar!) och otroligt lekfull både i/utanför pisten! </p><p></p><p>Ett minus jag märkt av är att när det börjar gå riktigt fort kan det fladdra lite - men jag personligen åker sällan "idiot-snabbt!" </p><p></p><p>Om de andra skidorna kan jag tyvärr inte yttra mig då jag inte provat dem!</p><p></p><p>Hoppas det hjälpte lite i alla fall!</p><p></p><p>Cham är en grymt prisvärd och lekfull skida som du litar på enligt mig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ztoffe3, post: 1065013, member: 145659"] Tjo! Jag är ca 182 lång och 80-82kg. Jag har kört 2 säsonger på gamla Cham 87. Har åkt mycket både pist och offpist med denna då jag säsongat i Österrike! Så spontant kan jag faktiskt inte mer än lovorda Cham på två punkter: 1. Jag tycker det är otroligt hur bra den bär upp mig "trotts" att den bara är 87 i midjan - gör att jag litar på den i offpist. 2. Den känns otroligt grym på kant i pisten, bra grepp och rolig radie. Har du tekniken att carva "riktigt" kan man pressa den lite och den sviker inte enligt min mening! Dessa 2 punkter gör att jag tycker den är grymt pålitlig (ger mig inga överraskningar!) och otroligt lekfull både i/utanför pisten! Ett minus jag märkt av är att när det börjar gå riktigt fort kan det fladdra lite - men jag personligen åker sällan "idiot-snabbt!" Om de andra skidorna kan jag tyvärr inte yttra mig då jag inte provat dem! Hoppas det hjälpte lite i alla fall! Cham är en grymt prisvärd och lekfull skida som du litar på enligt mig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl 90eight vs Dynastar Cham 2.0 97 vs K2 Pinnacle 95
Tillbaka
Topp