Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl - Aura eller Kenja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Joris" data-source="post: 975703" data-attributes="member: 136361"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag gjorde en säsong i St Anton förra vintern och åkte då på ett par Aura från 2011 så de har ingen tip rocker. Har tidiagre åkt mest på pistskidor och bräda, men allt från pist till djupt puder. Personligen tycker jag att Aura var toppen! Riktigt fartstabil då jag gillar hög fart, bra bärighet i snön (sjunker dock lite pga vikten när det är 50 cm+ lätt pow) och de kör igenom allt. Hade ibland önskat att jag hade en bredre, lättare och längre skida eftersom vi fick otroliga mängder snö förra säsongen. Bra skida för offpisten men lika bra att lägga på kant i pisten (du får bra tryck tillbaka eftersom det är metall i dem som i pistskidor och inte lika mjuka som en del andra offpist-skidor) och köra där när vädret är på det viset. Dock blir det ju långa svängar och man får snabbt upp en väldigt hör fart om du kör sväng i sväng. Kräver sin åkare teknikmässigt i pisten.</p><p>Så helt enkelt en jättebra skida om du gillar lite högre fart och vill åka överallt och kan teknik sen innan. Kanske inte så lekfull dock om det är det du är ute efter. Kan klart rekomendera skidan! :D</p><p>(är 170 cm, men väger 10 kg mer än du och körde på 170 cm. Hade inte velat ha kortare för då förlorar du mycket i off pisten. Men eftersom du är så lätt skulle jag kanske tagit den som är kortare om du inte har enormt starka ben).</p><p>Kan även säga att jag ska köpa bredare skidor till i år eftersom jag ska till Japan, i de förhållandena skulle jag inte rekomendera Aura, alldels för smal då. </p><p>Ha så kul i Val d'Isère, finns ju verkligen all typ av åkning där!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Joris, post: 975703, member: 136361"] Hej! Jag gjorde en säsong i St Anton förra vintern och åkte då på ett par Aura från 2011 så de har ingen tip rocker. Har tidiagre åkt mest på pistskidor och bräda, men allt från pist till djupt puder. Personligen tycker jag att Aura var toppen! Riktigt fartstabil då jag gillar hög fart, bra bärighet i snön (sjunker dock lite pga vikten när det är 50 cm+ lätt pow) och de kör igenom allt. Hade ibland önskat att jag hade en bredre, lättare och längre skida eftersom vi fick otroliga mängder snö förra säsongen. Bra skida för offpisten men lika bra att lägga på kant i pisten (du får bra tryck tillbaka eftersom det är metall i dem som i pistskidor och inte lika mjuka som en del andra offpist-skidor) och köra där när vädret är på det viset. Dock blir det ju långa svängar och man får snabbt upp en väldigt hör fart om du kör sväng i sväng. Kräver sin åkare teknikmässigt i pisten. Så helt enkelt en jättebra skida om du gillar lite högre fart och vill åka överallt och kan teknik sen innan. Kanske inte så lekfull dock om det är det du är ute efter. Kan klart rekomendera skidan! :D (är 170 cm, men väger 10 kg mer än du och körde på 170 cm. Hade inte velat ha kortare för då förlorar du mycket i off pisten. Men eftersom du är så lätt skulle jag kanske tagit den som är kortare om du inte har enormt starka ben). Kan även säga att jag ska köpa bredare skidor till i år eftersom jag ska till Japan, i de förhållandena skulle jag inte rekomendera Aura, alldels för smal då. Ha så kul i Val d'Isère, finns ju verkligen all typ av åkning där! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl - Aura eller Kenja?
Tillbaka
Topp