Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Code S eller Code S PRO
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1098320" data-attributes="member: 29440"><p>Jag testade RTM86 och 84 samt några smala SL skidor som racetiger och Atomic redster S9 m.fl. nyligen på ganska mjukt underlag. Visst svänger det rejält med en SL skida med 12-13 m radie men tycker RTM 86 var ganska svängvillig i 177cm och då väger jag 83kg.</p><p></p><p>Men jag har 2 par freeride/allmountain skidor och funderar därför på att jag skulle gå ner till 172 på ett par rtm86 och skippa t.ex en racetiger SL eller code S som jag också har kikat lite på men aldrig testat.</p><p></p><p> [USER=13863]@Mountain_Man[/USER] , om du tror att ett par 177or funkar till en 95 kg åkare så borde väl ett par 172or funka till en 83kg åkare?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1098320, member: 29440"] Jag testade RTM86 och 84 samt några smala SL skidor som racetiger och Atomic redster S9 m.fl. nyligen på ganska mjukt underlag. Visst svänger det rejält med en SL skida med 12-13 m radie men tycker RTM 86 var ganska svängvillig i 177cm och då väger jag 83kg. Men jag har 2 par freeride/allmountain skidor och funderar därför på att jag skulle gå ner till 172 på ett par rtm86 och skippa t.ex en racetiger SL eller code S som jag också har kikat lite på men aldrig testat. [USER=13863]@Mountain_Man[/USER] , om du tror att ett par 177or funkar till en 95 kg åkare så borde väl ett par 172or funka till en 83kg åkare? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Code S eller Code S PRO
Tillbaka
Topp