Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Code S eller Code S PRO
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1100381" data-attributes="member: 29440"><p>Se där ja, jag sitter just och letar efter RTM 86 eller Code L/S</p><p>Har hittat rtm i 182cm ?för c:a 5300kr så är riktigt sugen att beställa. De billigaste 177orna ligger på en tusenlapp mer, så frågan är hur mycket 5cm kan göra.</p><p>Kör på 186cm på mina Line SD104 och det är ju inga som helst problem men lite mer tiprocker på dem men inte så mycket tailrocker och ganska syv tail.</p><p>Har bara testat 177cm och de var ju riktigt sköna och kvicka tyckte jag.</p><p>Har även hittat ett par Code L för 5600kr i 178cm, frågan är om de blir ännu kvickare och roligare än rtm 86 i 177. </p><p>Har inte riktigt förstått att de har Code L och S som ligger så nära i bredd och radie, kan den lilla skillnaden göra så stor skillnad. Är det stor skillnad på tip och tail rockern på dem?</p><p>Jag har ju skidor i 104 och 115 bredd, så det kanske är roligare att kompetteta med ett par Code.</p><p>Jag vill dock inte ha ett par skidor Ligger för nära ett par racetiger gs.</p><p> [USER=13863]@Mountain_Man[/USER] har du koll på detta med skillnaden på rtm 86 i 182 och Code L i 178 ?</p><p>Är rtm 86 i 182cm mer lättåkta än Code L i 178, tack vare lite längre tip/tail rocker och mjukare skida? Om RTM är mjukare så borde de väl vara lite mer sväng i dem, men samtidig är de större radie (19,3 mot 18,1) i ovanstående längder på dem och styvare skida gör kanske att det blir lite mer ”popp” (skjuter på lite mer i utgång av svängen)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1100381, member: 29440"] Se där ja, jag sitter just och letar efter RTM 86 eller Code L/S Har hittat rtm i 182cm ?för c:a 5300kr så är riktigt sugen att beställa. De billigaste 177orna ligger på en tusenlapp mer, så frågan är hur mycket 5cm kan göra. Kör på 186cm på mina Line SD104 och det är ju inga som helst problem men lite mer tiprocker på dem men inte så mycket tailrocker och ganska syv tail. Har bara testat 177cm och de var ju riktigt sköna och kvicka tyckte jag. Har även hittat ett par Code L för 5600kr i 178cm, frågan är om de blir ännu kvickare och roligare än rtm 86 i 177. Har inte riktigt förstått att de har Code L och S som ligger så nära i bredd och radie, kan den lilla skillnaden göra så stor skillnad. Är det stor skillnad på tip och tail rockern på dem? Jag har ju skidor i 104 och 115 bredd, så det kanske är roligare att kompetteta med ett par Code. Jag vill dock inte ha ett par skidor Ligger för nära ett par racetiger gs. [USER=13863]@Mountain_Man[/USER] har du koll på detta med skillnaden på rtm 86 i 182 och Code L i 178 ? Är rtm 86 i 182cm mer lättåkta än Code L i 178, tack vare lite längre tip/tail rocker och mjukare skida? Om RTM är mjukare så borde de väl vara lite mer sväng i dem, men samtidig är de större radie (19,3 mot 18,1) i ovanstående längder på dem och styvare skida gör kanske att det blir lite mer ”popp” (skjuter på lite mer i utgång av svängen) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Völkl Code S eller Code S PRO
Tillbaka
Topp