Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl dålig kvalite´
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 75636" data-attributes="member: 12483"><p>Visserligen har jag knäckt ett par Völkl i år men måste ändå ställa mig mycket undrande till Skantz uppräkning av belag- och kantskador.</p><p></p><p>På din personbeskrivning läser jag mellan raderna att Du och dina soldatpolare knappast håller till i pisten hela dagen.</p><p></p><p>Klippor, stenar och andra hårda föremål som stålrails etc, befrämjar inte belagens och stålkanternas kondition. Men det vet ju minsta barn med sunda förnuftet. Att skylla skadorna på dålig kvalitet är antingen en ren drift med oss läsare eller ett utslag av rent och skärt ungdomligt oförstånd.</p><p></p><p>Alla skidor kan spricka och bläddra upp sig, MEN skadan har nästan utan undantag förorsaktas av överbelastning från hårda landningar eller liknande mekaniska påkänningar. </p><p></p><p>Problemet Skantz, är nog att du och dina polare är alldeles för genomgrymma skidåkare i förhållande till vad skidprodocenterna förmår sätta på era fötter :-D</p><p></p><p>Sök spons omedelbart!</p><p></p><p>Vänligen,</p><p>Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 75636, member: 12483"] Visserligen har jag knäckt ett par Völkl i år men måste ändå ställa mig mycket undrande till Skantz uppräkning av belag- och kantskador. På din personbeskrivning läser jag mellan raderna att Du och dina soldatpolare knappast håller till i pisten hela dagen. Klippor, stenar och andra hårda föremål som stålrails etc, befrämjar inte belagens och stålkanternas kondition. Men det vet ju minsta barn med sunda förnuftet. Att skylla skadorna på dålig kvalitet är antingen en ren drift med oss läsare eller ett utslag av rent och skärt ungdomligt oförstånd. Alla skidor kan spricka och bläddra upp sig, MEN skadan har nästan utan undantag förorsaktas av överbelastning från hårda landningar eller liknande mekaniska påkänningar. Problemet Skantz, är nog att du och dina polare är alldeles för genomgrymma skidåkare i förhållande till vad skidprodocenterna förmår sätta på era fötter :-D Sök spons omedelbart! Vänligen, Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl dålig kvalite´
Tillbaka
Topp