Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl dålig kvalite´
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hans_Ulefors" data-source="post: 75638"><p>Så länge man åker rätt, så blir det inte fel! Eller hur?</p><p>Att skylla skidornas skador på bristande kvallitet, håller </p><p>inte! Belag och stålkanter tar stryk av tuff skidåkning! </p><p>Det är som regel skidåkaren som gör skidorna till vad </p><p>de är och inte tvärtom! </p><p></p><p>Stora revor och bortslitet belag, beror som oftast på att </p><p>skidåkaren valt fel väg och haft oturen att köra över </p><p>stenar eller något annat hårt i naturen.</p><p></p><p>Jag brukar jämföra skidåkare med racingförare. Så </p><p>länge du håller dig på banan och inte kör på någonting </p><p>hårt, så brukar grejorna hålla. Om bil och förare </p><p>dessutom är i topptrim, så kan det gå riktigt fort!</p><p></p><p>Nu är jag partisk eftersom jag har tävlat på Völkl skidor! </p><p>Men även jag har haft problem med mina Völkl skidor, </p><p>närmare bestämt 1984, det året knäckte jag </p><p>stålkanterna på två par slalomskidor i puckelpisten. </p><p></p><p>Drygt 35 år på skidor, periodvis mer eller mindre på </p><p>heltid. Jag har tävlat både i alpint och i puckelpist. </p><p>Tränat puckelåkarna i Kiruna BK Freestyle. Tränar i dag </p><p>slalom- och puckelpiståkare i Luleå Alpina.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hans_Ulefors, post: 75638"] Så länge man åker rätt, så blir det inte fel! Eller hur? Att skylla skidornas skador på bristande kvallitet, håller inte! Belag och stålkanter tar stryk av tuff skidåkning! Det är som regel skidåkaren som gör skidorna till vad de är och inte tvärtom! Stora revor och bortslitet belag, beror som oftast på att skidåkaren valt fel väg och haft oturen att köra över stenar eller något annat hårt i naturen. Jag brukar jämföra skidåkare med racingförare. Så länge du håller dig på banan och inte kör på någonting hårt, så brukar grejorna hålla. Om bil och förare dessutom är i topptrim, så kan det gå riktigt fort! Nu är jag partisk eftersom jag har tävlat på Völkl skidor! Men även jag har haft problem med mina Völkl skidor, närmare bestämt 1984, det året knäckte jag stålkanterna på två par slalomskidor i puckelpisten. Drygt 35 år på skidor, periodvis mer eller mindre på heltid. Jag har tävlat både i alpint och i puckelpist. Tränat puckelåkarna i Kiruna BK Freestyle. Tränar i dag slalom- och puckelpiståkare i Luleå Alpina. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Völkl dålig kvalite´
Tillbaka
Topp